افزایش منابع اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی اسرائیل به بهانه مچ‌گیری از تخلف ایران در توافق هسته‌ای

بصیر، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» نوشت: نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل علی‌رغم پذیرش برنامه هسته‌ای ایران توسط جامعه جهانی، مدعی شده است که ایران تسلیحات هسته‌ای دارد.

نتانیاهو به عنوان مخالف اصلی توافق با ایران، در سخنرانی این هفته خود در کابینه رژیم صهیونیستی اعلام داشت: «سیاست اسرائیل در مقابل ایران تغییر نخواهد کرد و به شکل قدیم خواهد بود؛ ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست یابد.»

ترس [رژیم اشغالگر] اسرائیل، پس از روز اجرایی برجام و شکست تحریم‌های ایران بیشتر شده است و در همین راستا، تقویت ابزار دفاعی، افزایش منابع اطلاعاتی و اطلاع‌رسانی از «تخلف ایران در توافق» را در دستور کار خود قرار داده است.

اکنون که توافق به مرحله اجرایی رسیده است، نتانیاهو سعی می‌کند کمتر به صورت علنی و در حضور عموم مردم در این مورد سخنرانی کند و بیشتر تلاشش در جهت بد نشان دادن توافق با ایران است.

نتانیاهو مدعی شد که اگر تلاش‌های اسرائیل برای بیشتر شدن تحریم‌های هسته‌ای ایران نبود، سال‌ها پیش ایران به سلاح هسته‌ای دست می‌یافت.

«یاکوف امیدرور» مشاور امنیت ملی سابق و ژنرال ارشد بازنشسته رژیم اسرائیل در مصاحبه‌ای با رادیو اسرائیل اذعان داشته است که اسرائیل در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران دست تنها نیست؛ عربستان سعودی، مصر و کشورهای خلیجی از منتقدان سخت توافق ایران هستند.

این مقام بازنشسته اسرائیل در ادامه افزود: ایران با توافق هسته‌ای کار درست را انجام داد و اینکه همه موارد برجام را رعایت خواهد کرد، زیرا در لحظه اکنون ایران نیازمند احیای اقتصاد و بازگشت به چرخه روابط بین‌الملل است؛ ایران تا حداقل ۵ تا ۱۰ سال دیگر توافق را به اجرا درخواهد آورد و پس از آن…

وی با اعتماد به نفس اعلام داشته است که اسرائیل با داشتن سامانه‌های دفاعی ضد موشکی تیرکمان ۲ و تیرکمان ۳، هیچ ترسی از تهدید موشکی ایران نخواهد داشت.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا