دخالت وزارت ورزش در امروز فدراسیون

سرپرست موقت جانشین کفاشیان می شود؟

بصیر ،سجادی عنوان کرده که کفاشیان باید در خاتمه دوره اش تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در این نهاد حاضر نباشد!

این معضل مربوط به امروز و دیروز نیست. همیشه دولت علاقه داشته تا امور فدراسیون فوتبال را در دست داشته باشد. چه آن زمانی که سازمان تربیت بدنی مسئول دولت در امور ورزش بود چه حالا که وزارت ورزش به جای آن بر مسند کار آمده است. البته به خاطر تعلیق فیفا که یکبار صابونش به تن فوتبال ما خورد، دولتی ها با احتیار وارد این حیطه می شوند. حالا انتخابات فدراسیون فوتبال موجب شده تا باز وزارت ورزش به موضوع ورود کند.
اواسط اسفند ماه به صورت قانونی دوره ۴ ساله دوم علی کفاشیان به پایان می رسد. با توجه به انتخابات مجلس و خبرگان، اعضای مجمع صلاح دیدند که انتخابات فدراسیون فوتبال به زمان دیگری موکول شود. فروردین ماه تا نیمه تعطیل است از این رو اوایل اردیبهشت ماه زمان انتخابات فدراسیون فوتبال خواهد بود. اما سوال اصلی این است که تا آن زمان یعنی بازه ۲ ماهه چه کسی باید امور فدراسیون فوتبال را در دست بگیرد؟
سرپرست موقت جانشین کفاشیان می شود؟ در این بین چند رای وجود دارد. مردان نزدیک به کفاشیان می گویند از آنجایی که مجمع خودش با عقب افتادن انتخابات موافقت کرده است از این رو این اجازه را به کفاشیان داده تا اتوماتیک وار تا برگزاری انتخابات رئیس باقی بماند. البته عده دیگری معتقدند که هیات رئیسه باید در این مورد تصمیم بگیرد و در صورتی که خود کفاشیان مایل به برکناری باشد نایب رئیس اول یعنی اسلامیان در مدت ۲ ماه رئیس فدراسیون خواهد بود.
اما گروه دیگر که نزدیک به وزارت ورزش هستند می گویند باید از سوی وزارت خانه یک سرپرست موقت برای فدراسیون فوتبال انتخاب شود. این الگوریتم برای همه فدراسیون های دیگر وجود دارد و وزارت ورزش پس از برکناری یا اتمام مدت ریاست یک رئیس فدراسیون به صلاحدید خود یک سرپرست موقت انتخاب می کند. از این رو نصرالله سجاید به عنوان معاون وزیر ورزش در مصاحبه ای مدعی شده که فدراسیون فوتبال هم باید به این رای تمکین کند.
اما ازآنجایی که فیفا روی دخالت دولت ها حساسیت خاصی دارد شاید انتخاب سرپرست موقت برای فدراسیون از سوی وزارت ورزش موجب تولید دردسر برای فوتبال ایران شود.
از این رو قبل از آنکه سجادی و رفقا اعمال نظر کنند بهتر است هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در اسفند ماه تشکیل جلسه دهد تا مشخص شود در این بازه ۲ ماهه چه کسی باید رئیس فدراسیون فوتبال باشد. در صورت انفعال هیات رئیسه شاید با دخالت وزارت ورزش باز سایه تعلیق روی سر فوتبال ایران گسترانده شود. مخصوصا حالا که ارتباطات با فیفا بسیار نزدیک تر از گذشته شده و اخبار بسیار سریع تر از قبل به زوریخ می رسد.
بولتن نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا