پرکاربردترین رمزهای عبور سال ۲۰۱۵

بصیر ،قبلا درباره امنیت رمزهای عبور حساب های کاربردی و عدم دقت بسیاری از کاربران در این موضوع مطالبی منتشر کرده ایم.

اما با وجود همه اطلاع رسانی ها، برنامه های متعددی که برای ایجاد رمزهای عبرو قدرتمند وجود دارند و حتی اخبار مربوط به پخش شدن اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران در فضای اینترنت که در ایران هم به وفور رخ می دهد و باعث بروز مشکلات متعدد خانوادگی و حقوقی برای آنها می شود، باز هم شاهد استفاده درصد بسیار زیادی از کاربران از رمزهای عبور بسیار ساده، قابل پیش بینی و بعضا خنده داری هستیم که ما را درباره تصور استفاده کنندگان از اینترنت درباره حریم خصوصی و امنیت در فضای وب به تعجب وا می دارد.

اگر دوست دارید بدانید پر کاربردترین رمزهای عبوری که در سال ۲۰۱۵ از آنها استفاده شده کدام هستند در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که در فهرست زیر مشاهده خواهید کرد سلطان بی چون و چرای رمزهای عبور برای چندمین سال  متوالی ۱۲۳۴۵۶ و password هستند که نشان می دهند بسیاری از کاربران ساده ترین و اولین گزینه ای که به ذهنشان می رسد را به عنوان رمز حساب های کاربری خود انتخاب می کنند. لیست زیر را مشاهده کنید:

۱۲۳۴۵۶

password

۱۲۳۴۵۶۷۸

qwerty

۱۲۳۴۵

۱۲۳۴۵۶۷۸۹

football

۱۲۳۴

۱۲۳۴۵۶۷

baseball

welcome

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰

abc123

۱۱۱۱۱۱

۱qaz2wsx

dragon

master

monkey

letmein

login

princess

qwertyuiop

solo

passw0rd

starwars

همان طور که مشاهده می کنید بسیاری از رمزهای عبور قابل پیش بینی و ساده هستند و بعضی از آنها مانند starwars و solo نیز به دلیل اکران جدیدترین قسمت از فیلم های جنگ ستارگان به این لیست راه پیدا کرده اند.

ضمنا اگر فکر می کنید ۱qaz2wsx  و qwertyuiop  رمزهای سختی هستند و دلیل قرار گرفتن آنها در این لیست را نمی دانید کافی است نگاهی به صفحه کلید دستگاهتان بیندازید و اولی را در دو ستون عمودی سمت چپ کیبورد و دومی را در بالاترین ردیف آن پیدا کنید.

نکته دیگری که با در نظر گرفتن این فهرست می توان به آن اشاره کرد این است که هر کسی با شانس موفقیت بسیار بالا می تواند با امتحان کردن تعدادی از گزینه های این فهرست، وارد حساب کاربری بسیاری از افراد شود که در نوع خودش فاجعه به حساب می آید.

حرف بیشتری درباره این جدول وجود ندارد و بهتر است بیش تر از این درباره علت انتخاب این رمزهای عبور تجزیه و تحلیل نکنیم. فقط به عنوان یک پیشنهاد دوستانه، سعی کنید برای انتخاب رمزهای عبور از برنامه های اختصاصی که در این زمینه تولید شده اند استفاده کنید و یا حداقل رمزهای عبوری انتخاب کنید که پیش بینی کردن آنها به سادگی نگاه کردن به کیبورد نباشد.

جهان نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا