خودکشی دانشجوی دانشگاه‌فردوسی‌مشهد

بصیر ،ضمن تایید خبر خودکشی یکی از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، بیان داشت: روز دوشنبه هفته جاری ساعت ۱۱ یکی از دانشجویان رشته اقتصاد که سابقه سه ترم مشروطی دارد، به دلیل این‌که در یکی از دروس چهار واحده نمره‌ای پایین اخذ کرده به دفتر استاد مربوطه مراجعه و از وی می‌خواهد که به او نمره قبولی دهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که استاد مربوطه اعتراض وی را وارد نمی‌دانسته، بنابراین نمره قبولی به این دانشجو نمی‌دهد که در حین دانشجو استاد را تهدید می‌کند که چنانچه نمره قبولی را نده با تیغی که به همراه دارد رگ دست خودش را خواهد زد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: از آنجا که استاد نمی‌تواند بر اساس احساسات به دانشجویان نمره دهد و به طور کلی در شان دانشگاه نیست که چنین کند، این دانشجو رگ دست خود را در مقابل استاد مربوطه می‌زند.

ابراهیمی ضمن اشاره به این‌که در این حین استاد به سرعت موضوع را با دیگر همکاران در میان گذاشته و از آنان کمک می‌خواهد، افزود: پس از این اتفاق به سرعت با یک آمبولانس دانشجو به بیمارستان فارابی منتقل و پس از درمان بعدازظهر همان روز مرخص می‌شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر این دانشجو در صحت کامل به سر می‌برد، بیان داشت: پس از مرخص شدن از بیمارستان این دانشجو را به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع دادیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در دانشگاه سازوکارهای قانونی برای رسیدگی به چنین مواردی وجود دارد. چنانچه دانشجویی به نمره خود اعتراض داشته باشد می‌تواند با مراجعه به دفتر نظارت و ارزیابی، شکایت خود را مطرح کند. در این هنگام دو استاد دیگر به بررسی امتحان مربوطه خواهند پرداخت تا پرداخت تا چنانچه حقی از دانشجو ضایع شده به دانشجو بازگردانده شود.

ابراهیمی تاکید کرد: متاسفانه این دانشجو حتی به این دفتر مراجعه نکرده و به یک باره دست به چنین اقدامی زده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز چنانچه این دانشجو به نمره خود اعتراض داشته باشد دانشگاه از مسبر قانونی  به این شکایت رسیدگی خواهد کرد.

رجا نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا