ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان بانوی سبز!

بصیر، مدارس تهران دوشنبه ۲۸ دی و سه شنبه ۲۹ دی به دلیل آلودگی شدید هوا و ناسالم بودن هوا، تعطیل بودند و حتی ادارات روز سه شنبه با ۲ ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند. «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به دلیل این اتفاق و بجای عذرخواهی از مردم، مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین را ترجیح داده و ضمن انتقاد از شورای نگهبان، از همین حالا در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کرد.

ابتکار در این گفت‌و‌گوی تفصیلی که در صفحه ۱۴ شماره دیروز سه شنبه این نشریه انگلیسی به چاپ رسیده، عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال برده و گفت: «مهم‌ترین موضوعی که دولت روحانی با آن مواجهه خواهد داشت، انتخابات ماه فوریه پارلمان و مجلس خبرگان است.»

وی در این زمینه گفت: «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم.»

ابتکار که این مصاحبه را به مناسبت روز هوای پاک انجام داده، بجای پرداختن به مساله آلودگی هوای تهران و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه، به موضوع رفع تحریم‌ها، روابط ایران و آمریکا،روابط تهران-ریاض پرداخته است.

واضح و مشخص است که این اظهار نظر از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بویی به جز مداخله و دخالت در اموری که به وی و حوزه اختیاراتش مربوط نیست، نمی دهد.

ابتکار، از وقتی در کابینه حسن روحانی قرار گرفته است از این قسم اظهارنظرات سیاسی برای کشور کم نگذاشته و هرازگاهی که تریبونی به دست آورده است، از هر آنچه که باید نگوید گفته و از هر آنچه که بگوید نیز، اظهار نظری نکرده است!

همه می دانند موضوع محیط زیست در کشور در حاشیه اظهارنظرات معصومه ابتکار قرار دارد و وی به جای اینکه بیش از پیش در سازمان حفاظت محیط زیست تلاش نماید و دردی از دردهای جامعه در حوزه محیط زیست را درمان کند، به حاشیه پردازی می پردازد.

حالا که معصومه ابتکار دوست ندارد در حوزه ای که سمتی دارد و وظیفه ای را عهده دار شده است، قرار بگیرد، مقتضی است، آقای رئیس جمهور در اسرع وقت فکری به حال وی نموده و سمتی سیاسی که در خور خانم رئیس نیز باشد به وی اعطا نماید!

تا کنون برخی از استانداران دولت یازدهم هم در امور داخلی شورای نگهبان دخالت کرده و به این شورا تهمت‌های رنگارنگی را نسبت داده‌اند.

سوابق مصاحبه ابتکار با رسانه های بیگانه و دشمنان

اواسط شهریور ماه امسال وی مصاحبه‌ای تلویزیونی را با شبکه آمریکایی «سی ان ان» انجام داد.

در آن مصاحبه که تحت عنوان مسائل زیست محیطی ترتیب داده شده بود، اما مجری برنامه در خلال آن، سوالاتی را مطرح کرد که خانم ابتکار نه تنها در رابطه با آن‌ها ذی‌صلاح و ذی‌ربط نیست بلکه تخصص و اطلاعاتی هم در رابطه با آن‌ها ندارد؛ برای مثال، مجری شبکه «سی ان ان» در رابطه با پرونده جیسون رضائیان(متهم به جاسوسی) سوالی را از رئیس سازمان محیط زیست ایران مطرح می‌کند و او هم پاسخی دو پهلو و باب میل گردانندگان این شبکه آمریکایی ارائه می‌دهد و می‌گوید:”این مطالب لزوما بیانگر سیاست کلی دولت نیست”!

البته خانم ابتکار در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» در رابطه با موضوع توافق هسته‌ای نیز به اظهار نظر پرداخت و در بخشی از مصاحبه چنین گفت: “اگرچه در ایران و آمریکا افراد افراطی وجود دارند ولی آنها در اقلیت هستند”.

همچنین وی در مردادماه سایت شبکه‌ی تلویزیونی بی بی سی فارسی اقدام به انتشار عکس و متن مصاحبه  معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست با خبرنگار این شبکه کرد.

فارغ از مباحث مطرح شده در این مصاحبه که برخی از آن‌ها چندان مطابقتی با منافع ملی ما ندارد، صرف مصاحبه یک مقام دولتی با شبکه‌ای که استراتژی و دستورکارش تخریب و تخطئه جمهوری اسلامی است، جای سوال دارد.

رئیس سازمان محیط زیست ایران در این مصاحبه پیرامون نقش ایران در منطقه، روابط ایران و همسایگانش، توافق وین و اهرمی که این توافق در اختیار اصلاح‌طلبان قرار می‌دهد، صحبت کرده است. بی‌بی‌سی همچنین نوشت که «او فاش کرد که کشورش برای “برقراری دیالوگ” از طریق کانال‌های دیپلماتیک با عربستان سعودی تلاش کرده است.»

مصاحبه خانم ابتکار با بی بی سی، با واکنش‌های انتقادی بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه‌ای مواجه شد.

چالش‌برانگیزترین بخش مصاحبه رئیس سازمان محیط زیست با بی بی سی، آنجایی بود که وی توافق هسته‌ای را به مثابه اهرمی برای یک جناح سیاسی در داخل جهت رویارویی با جناح مقابل اعلام کرد!

فارغ از تمامی این مسایل بدیهی است که رسانه‌هایی همچون “بی.بی.سی” و “گاردین” معاند نظام هستند و در جریان فتنه با انتشار اخبار کذب مردم را تحریک می‌کردند؛ حال معلوم نیست این بانوی سبزپوش با کدام منطق و دلیلی رسانه‌های داخلی را رها کرده و برای اظهارنظرهای خارج از حیطه کاری دست به دامان غربی‌هایی می‌شود که با اصل انقلاب مشکل دارند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا