مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار

اعمال قرنطینه بر روی ۱۳۲ هزار تن محصولات کشاورزی در فریدونکنار/ غلات بیشترین حجم محصولات وارداتی

بصیر، حسن رزاقی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: بخش قرنطینه گیاهی جهاد کشاورزی در بندر فریدونکنار در حال نظارت بر محصولات وارداتی و صادراتی است و با امکاناتی که در اختیارمان قرار دارد در کمترین زمان وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: شرایط برای قرنطینه محصولات گیاهی در بندر فریدونکنار به خوبی فراهم شده است و تا به امروز امحا و ضدعفونی صورت گرفته و حتی شاهد بازگشت محصولات کشاورزی نیز بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار با بیان اینکه به امکانات و تجهیزات بیشتری برای انجام این وظایف سنگین نیازمندیم، خاطرنشان کرد: قرنطینه گیاهی یک وظیفه حکومتی است و به هیچ عنوان بخش خصوصی در آن دخالت ندارند، در واقع این بخش دروازه ورود و خروج محصولات کشاورزی به کشور و بسیار حساس است.

رزاقی در ادامه با اشاره به اینکه ورود محصولاتی چون غلات بیشترین حجم را دارد، افزود: گندم، جو، چوب، ذرت، ارزن، کنجاله و غیره از دیگر موارد محصولات صادراتی و وارداتی از بندر است که از سوی بخش قرنطینه نظارت صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۳۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی و چوب از طریق بندر فریدونکنار با اعمال قرنطینه گیاهی وارد کشور شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده در کشور و روابط خوب تجاری با روسیه، در زمینه‌های صادرات انواع میوه و سبزیجات و گل و گیاه زینتی این بخش آمادگی دارد در سریع‌ترین زمان همکاری لازم را به عمل بیاورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا