نصرتی در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز؛

سرانه مصرف میوه و سبزی در کشور بسیار پائین است/ مازندران؛ چاق‌ترین استان ایران

بصیر، محمد نصرتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور مدیران و مسئولان این شهرستان برگزار شد در خصوص تغذیه سالم و نحوه کیفیت و مدت عمر افراد در کشور به ویژه مازندران بحث بررسی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: سرانه مصرف میوه و سبزی در کشور بسیار پائین است و در مازندران با توجه به اقلیم بسیار مناسب، مصرف این مواد مغذی بسیار کم صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت درمان فریدونکنار با اشاره به اینکه مازندران چاق‌ترین استان ایران است، اظهار کرد: کم تحرکی، مصرف غذاهای پرچرب و حیوانی در افزایش وزن تاثیر دارد به گونه‌ای که کودکان مازندرانی نیز چاق‌ترین کودکان ایران هستند.

نصرتی همچنین از قرار گرفتن مازندران در بین سه استان پرخطر بیماری‌های قلبی و عروقی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: کم تحرکی و رژیم غذایی نامناسب مهم‌ترین دلیل این بیماری‌ها است .

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تغذیه مناسب در طول عمر و کیفیت زندگی تاثیرگذار است، گفت: به عنوان مثال کیفیت زندگی در ژاپن به دلیل استرس کمتر و رعایت رژیم غذایی مناسب بیش از ۸۹ سال است اما این میزان در ایران ۷۳ سال گزارش شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا