دولت تروریست پرور آل سعود ایران را متهم کرد؛

۵ روز از اتهام‌زنی سعودی‌ها گذشت/ سکوت وزارت امور خارجه در قبال یک ادعای واهی

بصیر، سه‌شنبه هفته گذشته بود که وزارت امور خارجه عربستان، لیستی ۵۸ بندی علیه ایران منتشر کرد و مدعی شد که موارد مذکور در این بندها لیست اقدامات تروریستی است که ایران پس از انقلاب انجام داده یا از آن حمایت کرده است.

عربستان در شرایطی ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه و بی‌توجهی به همه قوانین و معاهدات بین‌المللی و اصول اخلاقی متهم کرده که خود مرکز تربیت نیروهای تکفیری در منطقه و عامل و حامی اصلی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش است، کشوری که تنها در دوران یک سال حکومت «ملک سلمان»، بیش از ۸ هزار انسان بیگناه را در یمن کشته است.

در بخشی از متنی که وبگاه وزارت خارجه عربستان به نقل از یک مقام مسئول خود منتشر کرده، شاهد بی‌احترامی به بیانات امام خمینی(ره) و قانون اساسی کشورمان هستیم، این مقام مسئول عربستانی می‌گوید: “این سیاست ایران بر اساس چیزی است در مقدمه قانون اساسی ایران و در وصیت‌نامه امام خمینی آمده است که سیاست خارجی ایران مبتنی بر آن است و آن اصل صدور انقلاب است که این امر نقض آشکار حاکمیت کشورها و دخالت در امور داخلی آنان تحت عنوان «یاری ملت‌های مستضعف» است تا شبه‌نظامیانی در عراق، لبنان، سوریه و یمن جذب کند.”

اما پس از گذشت ۵روز از بی‌احترامی دولت سعودی نسبت به بیانات معمار انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین انتشار متنی سراسر اتهام برعلیه کشورمان، وزارت خارجه تا کنون هیچ واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است.

هرچند در این مدت متنی به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه منشر شده اما این متن به تنهایی کافی نیست و مردم انتظار دارند تا وزارت امور خارجه به صورت رسمی و با قدرت و صلابت پاسخ اتهام‌زنی‌های مقامات سعودی را بدهد.

این منبع آگاه در وزارت خارجه در واکنش به اتهامات بی اساس وزارت خارجه عربستان سعودی میگوید: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، از جمله قربانیان اصلی تروریسم بوده و در راه مبارزه جدی و فراگیر با تروریسم، شهدای زیادی تقدیم کرده است.

این منبع آگاه ادامه میدهد: از این رو ادعاهای بی اساس و تکراری عربستان به عنوان بزرگترین مرکز رشد افکار تکفیری – تروریستی در راستای سیاست تنش زایی، بحران آفرینی و فرافکنی ریاض می باشد و فاقد هر گونه ارزش پاسخ گویی است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا