واکاوی نگاه "خانه غصبی و زمین بی سند" روحانی به دانش بومی هسته ای ایران

آیا دولت با همین نگاه مذاکره کرده و امتیاز داده است؟/ حتی اپوزیسیون ایرانی هم انرژی هسته ای را حق می داند نه غصب!

بصیر، اجلاس آخر هفته گذشته استانداران و فرمانداران سراسر کشور در پایتخت و در آستانه انتخابات شاید یکی از ضعیف ترین و پرحاشیه ترین نشست های این مجموعه بوده است.

نشستی که در آن وزیر کشور به دلیل جو گیر شدن برخی مسئولین اجرایی انتخابات مجبور شد به آنهاتذکرات پایبندی به قانون را بدهد و البته در اظهار نظری عجیب همه ثبت نام کنندگان در انتخابات که بسیاری از آنها سوژه رسانه ها شده بودند را نخبه! بداند.

رئیس جمهور هم که در اظهار نظری بسیار شبیه به تلاش سال ها قبل بنی صدر در القای تضاد میان تعهد و تخصص، سعی کرد مغلطه دوگانه قنبر _ زیاد بن ابیه را مطرح کند. مقایسه ای که به دلیل تشبیه خصلت های زیاد بن ابیه به رد صلاحیت شده های انتخاباتی، باعث تعجب مخاطبان و البته اعتراض برخی کاندیداها شد.

اما نکته جالب توجه دیگری که روحانی در این سخنرانی مطرح کرد مثال عجیب او در خصوص برنامه های هسته ای کشورمان بود که در آن رئیس جمهور روحانی فعالیت هسته ای ایران را ساخت “خانه ای بدون مجوز در زمینی بی سند” توصیف کرد!!!

شاید این بخش از سخنان روحانی تاسف آور ترین اظهارات رئیس جمهوری باشد که دولت متبوع او ۲ سال با کشورهای موسوم به قدرتهای جهانی  چانه زنی کرده است…

آیا اظهار نظر روحانی در باره صنعت هسته ای ایران به معنای مقصر پنداشتن جمهوری اسلامی در این مناقشه نیست؟؟

آیا توانمندی های بومی ایران و دانش تمام ایرانی متخصصان ما در حوزه هسته ای در عین پایبیندی به قوانین بین المللی و عضویت در آژانس انرژی اتمی و ان پی تی را آقای رئیس جمهور ساخت یک خانه بی مجوز در یک زمین بی سند می داند؟؟

اقای روحانی بدون باور داشتن به شعار ” انرژی هسته ای حق مسلم ماست” تیم مذاکره کننده خود را پشت میز گفتگو ها فرستاده است؟؟؟

آیا پذیرش امتیازدهی نا متعارف به غربی ها و البته تمکین به رای آژانس در خصوص وجود فعالیتهای نظامی ایران برای بستن پرونده pmd و… همه و همه بر مبنای اعتقاد به “خانه سازی بی مجوز در زمین بی سند” برای ایران رقم خورده است؟؟

به گزارش مرصاد، قطعا بیان اینگونه مواضع در شرایط کنونی نشان از نگاه حد اقلی آقای روحانی و دوستانش به حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در دانش بومی هسته ای است که هیچ قدرتی در دنیا برای رسیدن به آن به ایران کمک نکرد و البته ۴ شهید مظلوم و عالم مجاهد نیز در این مسیر به شهادت رسیدند.

سخنان آقای روحانی توهین به همه دانشمندان هسته ای و شهدای مظلوم این عرصه است… اینکه دانشمندان هسته ای ایران و شهدای آن در زمین بی سند و خانه بدون مجوز (غصبی) کار کردند و جان دادند را حتی اپوزیسیون ترین گروه های مخالف جمهوری اسلامی که فقط خود را ایرانی می دانند مطرح نمی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا