خواندنی‌های بصیرنیوز/

مردم کدام کشورها مذهبی ترند؟+نمودار

بصیر، موسسه پیو در یک نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که مذهب هم چنان به عنوان یکی از فاکتورهای خیلی مهم و در اولویت مردمان جهان محسوب می شود.

شهروندان در کشورهایی که در آن ها این نظرسنجی صورت پذیرفته ( متشکل از چهل کشور از پنج قاره جهان) به این سوال که مذهب چه نقشی در زندگی شما ایفا کرده و به چه میزان اهمیت دارد پاسخ داده اند. نکته حائز اهمیت در یافته های این نظرسنجی آن که به طور میانگین قریب به ۵۵ درصد از سوال شوندگان از نقش بسیار حیاتی مذهب در زندگی شان سخن رانده اند.

سخن از مذهب در جهان امروز در حالی است که، کشورهای توسعه یافته و به ویژه جهان غرب سال هاست که با به حاشیه راندن مذهب عملا جوامع خویش را به سوی عدم قید و بند نسبت به مقوله مذهب به گونه ای آشکار و پنهان تشویق نموده است.

بر مبنای این نظرسنجی مردم اتیوپی و سنگال با ۹۸ و ۹۷ درصد مذهبی ترین شهروندان در میان این چهل کشور بوده و  چینی ها و ژاپنی ها با ۳ درصد و ۱۱ درصد کمترین قیودات مذهبی را دارند.

کشور فوق بر مبنای نمودار زیر از بالا به پایین از این قرارند: اتیوپی، سنگال، اندونزی،اوگاندا، پاکستان، بورکینافاسو، تانزانیا، غنا، نیجریه، فیلیپین، کنیا، مالزی، اردن، هند، فلسطین، برزیل، آفریقای جنوبی، پرو، لبنان، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، ونزوئلا، مکزیک، آرژانتین، اسرائیل ، لهستان، ویتنام، شیلی، کانادا، ایتالیا، اوکراین، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، روسیه، کره جنوبی، استرالیا، فرانسه، ژاپن و چین.

 فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا