کلیات طرح تقویت بسیج مستضعفین تصویب شد

بصیر ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان، طرح یک‌فوریتی تقویت بسیج مستضعفین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بهارستان‌نشینان کلیات این طرح را با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رساندند.

کلیات این طرح هیچ مخالفی نداشت، به همین دلیل نمایندگان موافق نیز صحبت نکردند.

در جریان بررسی کلیات این طرح، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌عنوان نماینده کمیسیون طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به لزوم بحث تقویت بسیج مستضعفین طرح تهیه‌شده در جهت آموزش نظامی آحاد ملت، تعلیم و ترویج ارزش‌های والای بسیج و آموزش‌های مورد نیاز در مواقع ضروری برای کمک‌رسانی به مردم تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بسیج مستضعفین در ارکان نظام دارای جایگاه مشخصی است که باید تقویت شود، گفت: بسیج مستضعفین می‌تواند در تمام زمینه‌ها حضور داشته باشد، سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ایران اسلامی با جمعیت ۲۰ میلیون باید ۲۰ میلیون بسیجی داشته باشد، تأکیدی بر این موضوع است.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: بسیج همواره در تمام عرصه‌ها جلوتر از ارگان‌های دولتی به‌عنوان یک نیروی مردم‌نهاد حضور داشته است و قرار نیست با طرح ارائه شده خللی در امور اجرایی کشور وارد شود، در لحظه وقوع بحران نمی‌توان منتظر بوروکراسی اداری ماند و بسیج می‌تواند گره‌گشای مشکلات پیش‌آمده باشد.

در ادامه نماینده دولت نیز با قرارگرفتن پشت تریبون، به تشریح نظر دولت درباره طرح تقویت بسیج مستضعفین پرداخت و از نمایندگان مجلس خواست این طرح به‌دلیل تداخل با وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی دوباره به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شود.

عرش نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا