حسن عباسی:

برنامه‌های روحانی کاملاً ضد اقتصاد مقاومتی و دروغ است/می‌خواهند از جمهوری اسلامی فقط پوسته‎اش باقی بماند/فتنه اکبر همان لیبرالیسم اقتصادی است

بصیر، حسن عباسی امروز در جمع دانشجویان در ساری، با اشاره به حوادث سال ۶۰ آمل، اظهار کرد: در فضای سال ۱۳۶۰ باید این وقایع را بررسی کرد تا توجه شود که اهمیت این موضوعات چقدر برای نظام مهم بود، با توجه به وضعیت آشفته آن روزهای نظام که همزمان هم در جنگ با صدام مشغول بود و هم در جبهه جدایی‌طلبان ایران مشغول نبرد بود.

وی افزود: این مراحل انقلاب اسلامی اگر فراموش شود، نسل جوان ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را خیلی ساده و خیلی سهل‌الوصول می‌دانند و متوجه نمی‌شوند که چه رشادت‌ها و بصیرت‌هایی از سوی مردم صورت گرفت تا انقلاب را به اینجا رساندند.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه انقلاب مصر کمتر از یک سال دوام نیاورد، تصریح کرد: اخوان‌المسلمین در مصر ۸۰ سال تلاش کرد، بسیاری از انقلابیون ما می‌رفتند در مصر سازو کار انقلاب را یاد بگیرند، بسیاری از بزرگان ما یک دور مشق انقلاب را در مصر می گذراندند و کشوری که این قدر الهام‌بخش بود با فاصله بعد از ۳۲ سال بعد از ما توانست انقلاب کنند و این انقلاب تنها یکسال دوام آورد.

عباسی تصریح کرد: انقلابی که به سختی به‌دست آمد، اگر حفظ نشود، به ضد خودش تبدیل می‌شود و تمام ساز و کارهای انقلاب نابود می‎شود و امروز این اتفاق در مصر افتاده است و مصر به قبل از انقلاب خود برگشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از درون خود دچار یک بحران است، افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران با بحران باور و تثبیت انقلاب در سطح نسل اول انقلابیونی که در نظام طی ۳۰ سال گذشته مسئولیت داشتند، مواجه است.

رئیس مرکز بررسی دکترینال بدون مرز، ادامه داد: ۱۰ سال پیش این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت مطرح شد، که می‌خواهیم انقلاب اسلامی باشیم یا جمهوری اسلامی، می خواهیم ثروت ملی تولید کنیم یا قدرت ملی، آنها اینگونه مطرح کردند که اگر انقلاب اسلامی هستیم پس می‌خواهیم انقلاب اسلامی خود را در جهان صادر کنیم و اگر جمهوری اسلامی بودیم، دست و پای خودمان را درون مرزهای خودمان جمع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته در پایان به این نتیجه رسیدند که ما انقلاب کردیم تا به جمهوری اسلامی برسیم و دیگر نباید به عقب برگردیم و اگر کسی حرف از انقلاب اسلامی زد، یعنی اینکه ما می‌خواهیم به عقب برگردیم.

عباسی بیان کرد: اما این با نص صریح بیانات امام و رهبر انقلاب امروز در تعارض است، رهبر انقلاب چند ماه پیش دکترین انقلاب اسلامی را مطرح کردند و گفتند که انقلاب اسلامی تا ظهور حضرت مهدی ادامه داد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه آنچه در سال ۵۷ به‎وجود آمد کف انقلاب اسلامی بوده که همان جمهوری اسلامی است و سقف خواسته‎های ما همان ظهور است، تأکید کرد: بین این سقف و کف باید یک مسیر انقلابی تبیین شود و مادامی که ظهور صورت نگرفته است دست از انقلابی بودن نمی‌توان دست برداشت، اصلاً خود پدیده ظهور یک مفهوم انقلابی است، یعنی وضع موجود خوب نیست و ما نیاز به یک انقلاب بزرگتر داریم و جاده‌صاف‌کن این مسیر انقلاب‌هایی شبیه انقلاب اسلامی است.

عباسی ادامه داد: امروز جریانی در کشور وجود دارد که موضعش را صریح نمی‌گوید، یعنی این سوال را مطرح می‌کنند که می‌خواهیم انقلاب اسلامی باشیم یا جمهوری اسلامی. بعد می‌گویند که انقلابی بودن هزینه دارد و ما چه‌کار داریم که هزینه بدهیم، ما به خودمان می‌رسیم و در درون کشور تولید ثروت می‌کنیم و وضع خودمان را خوب کنیم.

وی تصریح کرد: طبق این دیدگاه اگر ما جمهوری اسلامی بودیم، رئیس جمهوری اسلامی کافی است، اگر ما جمهوری اسلامی بودیم، ارتش کافی است و معنی ندارد ما سپاه و نیروی قدس که کارش صدور انقلاب است داشته باشیم، اگر جمهوری اسلامی هستیم، دیگر نیاز به دادگاه انقلاب نداریم، پیامد این تلقی در مجمع این است، یعنی یک روز جریانی بود منسوب به امام که می‌گفت ما خط امامیم، اما می‌آمد خط امام را تحریف می‌کرد، آن جریان صریح حرفش را می‌زد و برای آن تئوری‌پردازی می‌کرد، اما در درون شرایط فعلی ما زمزمه‌هایی دیگری می‌شنویم یعنی ۱۰ سال است ادبیاتی را می‌شنویم که می‌گوید ما جمهوری می‌خواهیم یا انقلاب اسلامی و اگر ما برگردیم از انقلاب اسلامی سخن بگوییم برگشتیم به گذشته، که البته رهبری با درایت خودشان ویژگی دکترین انقلاب اسلامی را ترسیم کردند و فرمودند، من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ما باید بین سه انقلاب تفکیک قائل شویم، انقلابی که بود، انقلابی که هست و این انقلاب را باید محقق کنیم و جلو ببریم و انقلابی باشیم و انقلابی که باید رخ دهد، که همان انقلاب حضرت مهدی (عج) است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه امروز دوره نظام‌سازی ما شروع شده است، تصریح کرد: در شهریور ۱۳۹۰ در دیدار خبرگان رهبری فرمودند، دوره نظام‌سازی ما شروع شده است، چرا؟ چون که ما تمام زیرنظام‌های خود را از دوره پهلوی گرفته‌ایم و همه ۱۴۰ زیرنظام هنوز بومی و اسلامی نشده است، پایه اسلامی کردن این ۱۴۰ زیر نظام علوم انسانی که آنهم غیر الهی و مادی و غیر توحیدی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند، امروز علوم انسانی ما غربی است و علوم انسانی در غرب ضددینی و ضدتوحیدی است، تصریح کرد: کسی که از دانشگاه ایران علوم انسانی را فرا بگیرد یعنی اصل توحید آن که اصل اول از اصول دین ماست، دچار اشکال شده است.

عباسی تصریح کرد: دانشگاهی که علوم انسانی را ارائه می کند، هنوز در تفکر نظام‌سازی اسلامی بومی نشده است و کسانی از آن دستگاه مدیر می‌شوند که تفکر غربی و ضدتوحیدی در افکارشان حاکم است و بنابراین آیا انتظار دارید که این مدیر بتواند تمدن اسلامی را محقق کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز موضوع نفوذ بسیار جدی است، گفت: نفوذ که همیشه آدم بیگانه نیست، نفوذ می‌تواند در فکر ما باشد و ما خودمان متوجه آن نشویم و برویم با این ذهنی که نفوذ در آن صورت گرفته است، تحت عنوان دکتر یا حجت‌الاسلام بخواهیم دیگران را هدایت کنیم.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال بدون مرز، گفت: اگر باطل در جلد حق رفت و حق جای باطل رفت، هر چه شما امر کنی به معرف، حق نیست، باطله و برعکس، چقدر مثال بزنیم در جامعه ما از باطل‌هایی که تبدیل شده به حق و شما هر چه امر می‌کنید به معروف، امر می‌کنید به باطل.

وی تصریح کرد: ما نفوذ در باورهای‌مان صورت می‌گیرد و ادعا می‌کنیم که امام را درک کردیم، اما خلاف حرف امام رفتار می‌کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه برای عبور از فتنه‌ها باید بصیرت داشته باشیم، گفت: انسان مومن در جامعه ایمانی باید چراغ مه‌شکن که همان بصیرت است داشته باشد، خداوند هم انسان‌ها را با فتنه‌ها آزمایش می‌کند، اگر انسان انقلابی مومن خود را آماده عبور از فتنه‌ها نکند و چراغ مه‌شکن نداشته باشیم، حتماً مثل خیلی‌ها سقوط می‌کنیم، مثل خیلی‌ها که در فتنه‌ها که حق و باطل جایش عوض شد و سقوط کردند.

وی با اشاره به فتنه‌های پیش‌روی نظام اسلامی گفت: فتنه اول، فتنه اصغر است، که فتنه آمریکا و غرب است، این فتنه خودش را حق گرفته است، در صورتی که باطل است، غرب باطل است، در حقوق بشر پوست کله سرخ‌پوستان رو کنده، بعد حرف از حقوق بشر می‌زند، خودش بمب اتم دارد و هیروشیما را نابود کرد، بعد می‌خواهد جلوی بمب را بگیرد، مواجه با این فتنه را تبیین کردن، فتنه اصغر را زدودن است.

عباسی با اشاره به فتنه دوم گفت: فتنه اوسط در درون جهان اسلام است، حق و باطل در دنیای اسلام گم می‌شود، یک طرف آن شیعیان تکفیری هستند که فرقه شیرازی‌ها هستند و از انگلیس تغذیه می‌شوند، که این کدخداگرایان که عقده بازگشایی سفارت آن را دارند، اصلاً به این موضوع اعتراض نمی کنند، شب و روز به سنی‌ها فحش می‌دهند و تفرقه ایجاد می‌کنند، این سو هم در جریان وهابی‌ها تکفیری هستند که نماینده سنی‌ها نیستند، این فتنه اوسط است، هر کس به شما گفت، که قرار است اجلاسی بگذارند که این موضوع را حل کنند، دروغ می گویند و کسینجر گفته این جنگ مذهبی ۳۰ ساله است.

وی تصریح کرد: شهدای حرم ، همان جوانانی هستند که در حال نشان دادن فتنه جنگ ۳۰ ساله هستند و جان‌شان را در این راه نشان و جز شهادت جوانان ما هیچ طوری دیگر نمی‌شود آن را برطرف کرد.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به فتنه سوم که فتنه اکبر است، می‌گوید: فتنه اکبر، آمده می‌گوید مدل فروپاشی جمهوری اسلامی دیگر مدل شوروی نیست، مدل چین هست. امریکایی زمان نیکسون به نخست وزیر چین زمان مائو نفوذ کردند، امروز شما می بینید پوسته چین کمونیستی است، اما مغز و درون و جوهرش لیبرالیستی است، بازار آزاد و اقتصاد که کاملاً در تضاد با اندیشه های کمونیستی است، جمهوری اسلامی هم همین بلا قرار است بر سرش بیاید.

وی تصریح کرد: قرار است پوسته جمهوری اسلامی باقی بماند ولی مغز آن لیبرالیسم اقتصادی شود و برنامه ششمی که بر اساس کتاب رئیس جمهور فعلی است، کاملاً ضد اقتصاد مقاومتی است و برنامه ششم را اعلام کردند که مبتنی بر اقتصاد مقاومتی نوشته شده است و این دروغ است.

عباسی تأکید کرد: فتنه اکبر این است که باطل لیبرالیسیم، می‌آید و به اسم اسلام و به اسم مقام معظم رهبری و به اسم امام به خورد مردم داده شود.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا