داعش ۴ سرکرده خود را اعدام کرد

بصیر، «جبار المعموری» از فرماندهان نیروهای «الحشد الشعبی» در گفت و گو با شبکه سومریه نیوز افزود، داعش این چهار سرکرده را به همراه سه نفر دیگر از اعضای خود به اتهام فرار از یکی از روستاهای «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک اعدام کرد.

وی ادامه داد: داعش این هفت نفر را پس از شکست این گروه در«تل کصیبه» در شمال «صلاح الدین» اعدام کرد. گروه تروریستی داعش در جریان این شکست بیش از ۱۰۰ تن از عناصر خود را از دست داد و این نبرد به پیروزی قاطع نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر عراق منجر شد.

المعموری تصریح کرد: چهار نفر از این عده سرکرده بارز داعش بودند که مهمترین آنان «ابو سعید العراقی» است که از معروف ترین سرکردگان مسلح داعش در شمال «المقدادیه» قبل از آزادی آن در روز ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ بود.

وی گفت: هدف داعش از اعدام های گروهی، حفظ توانمندی رزمی خود است که به خاطر شکست های پی در پی و حتی به رغم کمک خواهی آنان از نیروهای ذخیره شان در موصل روحیه شان تضعیف شده است.

به گزارش العالم، داعش چند روز قبل در تلاش برای استرداد تل کصیبه در شمال صلاح الدین دهها نفر از اعضای تروریستش را از دست داد.

گروه تروریستی آمریکایی ـ صهیونیستی داعش مروج اندیشه های وهابی تکفیری افراطی در کشورهای منطقه است.

این گروه به سرکردگی ابوبکر بغدادی پس از جدایی از تشکیلات القاعده تأسیس شد. سرکرده اصلی این گروه و شماری از عناصر ارشد آن، مدتی زندانی آمریکایی ها در عراق بودند و نیروهای آمریکایی پیش از خروج از عراق آنها را رها کردند.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا