نگرانی رئیس قوه قضائیه از ورودکالاهای لوکس در پسابرجام

بصیر ،آیت‌الله صادق آملی لاریجانی ظهر چهارشنبه درهمایش اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی که در پردیس قوه قضاییه مازندران برگزار شد اظهار داشت: مشکلات عمومی که تولیدکنندگان با آن دست‌به‌گریبان هستند، باید رفع شود.

وی بابیان این‌که ما در عرصه کارزار بزرگی ازجمله حیطه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در حال جنگ هستیم، افزود: مشکلات اقتصادی، مشکلات بسیار بزرگی است و متصدیان اقتصادی کشور در حال مجاهدت هستند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مشکلات ما در اقتصاد در مقوله نفس جریان تولید، اعتبارات بانکی است و تولیدکنندگان ما توانایی تولید سرمایه‌ای با سودهای بانکی بزرگ را ندارند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: صادرات واردات یکی از مشکلات وضعیت فعلی است و عدم ثبات سیاست اقتصادی یکی از مضرترین مسائل اقتصادی کشور است زیرا بخشی از قوانین ما قدیمی است و مربوط به فضای امروزی نیست لذا قوانین نیاز به اصلاحات جدید دارد.

وی گفت: امنیت قضایی و بروکراسی دستگاه اجرایی یکی از ارکانی است که ما را در دید جهانی بالا می‌برد ازاین‌رو، دسترسی آسان به امکانات، سرمایه‌گذاری و کم شدن بروکراسی اداری لازم است و نباید بروکراسی غیرمعمول برای فعالیت اقتصادی ایجاد شود.

آیت‌الله لاریجانی خاطرنشان کرد: ما در پیشبرد سیستم سی اس اس بسیار پیشرفت کرده‌ایم زیرا امنیت سرمایه‌گذاری یکی از مؤلفه‌های مهم است و دستگاه قضایی با یک نگاه کوتاه بینانه برخورد نمی‌کند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در کشور مقوله‌های مختلفی مثل جریان سرمایه نقدینگی سرمایه، واردات و صادرات و درگیری‌های سیاسی داریم که به هم تنیده‌اند و نیازمند مدیریت کلان و خردمندانه است.

وی در بخشی از سخنانش به یارانه تولید اشاره و اضافه کرد: برای یارانه‌ها باید تدابیر اندیشید زیرا یک‌شبه نمی‌توان یارانه پرداخت کرد بلکه مشکلات تولیدکنندگان باید منعکس شود.

آیت‌الله لاریجانی آملی بابیان این‌که تحریم‌ها محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است افزود: بخشی از این محدودیت‌ها ناشی از سوء مدیریت است و باید صنعت و تولید داخلی را رشد دهیم.

وی افزود: همچنین حمایت از تولید داخلی هم در کشاورزی و هم در صنعت را یاد بگیریم وتولید داخلی را در مرحله اول برای تولید اشتغال حمایت و از این فرصت‌ها برای اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم تا بتوانیم با تولید و اشتغال کشور را از وضعیت بحرانی دربیاورم.

لاریجانی تأکید کرد: باید با تعاملات دقیق اقتصادی به این‌سو برویم که ظرفیت‌های داخلی تقویت شوند و باید یک تعامل بین تولید و دستگاه‌های اجرایی برگزار شود و تولیدکنندگان با بالا بردن تولید، مصرف‌کنندگان را راضی نگه دارد.

وی بابیان این‌که کارهای فرهنگی در مقوله تولید داخلی باید بیشتر شود، افزود: همه به ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی کمک کنیم و در خانواده‌ها استفاده از کالای داخلی ترویج شود.

رئیس دستگاه قضا، یکی از مشکلات در پسا برجام را ورود کالاهای لوکس و آرایشی اعلام کرد و گفت: این اقلام رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و واردات آن بازار داخلی را از بین می‌برد.

لاریجانی با اشاره به اهمیت امینت غذایی گفت: نکته اول در آن بحث حمایت از سرمایه‌گذار است و باید کمیسیون‌های حمایت جدی گرفته تا معضلات این صنف حل شود.

وی با اظهار اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی کارشان را به‌خوبی اجرا نمی‌کنند، گفت: همچنین برخی از قانون‌هایی که وضع می‌شود دست‌وپا گیر است و نیاز به اصلاح دارد.

عصرامروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا