نخستین تلویزیون اینترنتی کشور راه‌اندازی شد

بصیر ،این سرویس در حال حاضر قابلیت پخش همه شبکه های تلویزیونی موجود را با کیفیت پخش محتوا و بیشترین سرعت اتصال به اینترنت را داراست.

سرویس آیو باکس رایگان است و در آینده برای خدمات ارزش افزوده و یا دیگر خدماتی که به آن مجهز می شود با هماهنگی سازمان صدا و سیما هزینه ای با درنظر گرفتن حداقل ها دریافت خواهد شد.

تلویزیون پروتکل اینترنتی (IPTV) تکنولوژی جدیدی در عرصه رسانه است که در سال‌های اخیر در کشورهای پیشرفته و توسعه‌ یافته گسترش زیادی یافته است.

تلویزیون اینترنتی به گونه‌ای است که مخاطب می‌تواند آرشیوی از بین همه برنامه‌های موجود صدا و سیما را مشاهده کند و خود آنچه را می‌خواهد انتخاب و در زمان دلخواه تماشا کند.

این فناوری جدید با نام‌هایی چون تلویزیون روی دسک تاپ (TOD) و تلویزیون از طریق پروتکل اینترنتی (IPTV) در سراسر دنیا شناخته شده است.

تلویزیون اینترنتی یا اینترنت TV در واقع یک پروتکل تلویزیونی است که از طریق اینترنت پخش و منتشر می‌شود و به تماشاگرانش امکان انتخاب برنامه دلخواه‌شان را از میان مرجعی از نمایش‌های تلویزیونی می‌دهد.

اینترنت پرسرعت، وای فای، کابل و ماهواره از جمله زیرساخت‌هایی محسوب می‌شود که پخش تلویزیون اینترنتی را امکان پذیر می‌کند.

اخیرا با توسعه فناوری OTT (فرا شبکه)، عرضه کنندگان خدمات و محتوا با فاصله گرفتن از چالش های توسعه شبکه مخابراتی، سرویس خود را بر بستر انواع شبکه ها OTT(فرا شبکه) عرضه می کنند که نرم افزار های پیام رسان رایج ترین نوع این فناوری هستند.

امکانات این سرویس به نشانی اینترنتی www.aionet.ir قابل دریافت است.

عصرامروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا