عارف در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری:

مسئله بررسی صلاحیت‌ها باید در درون حاکمیت نظام حل شود/ مأیوس نیستیم

بصیر، محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان صبح امروز (پنج‌شنبه) در چهاردهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در تالار آدینه تهران اظهار داشت: کمتر از یک ماه دیگر به انتخابات ۷ اسفند ماه که ادامه انتخابات ۹۲ است وقت داریم بنابراین از همه به خصوص جوانان می‌خواهیم که با حضور حداکثری در این انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید نشان دهیم که اصلاحات زنده و بانشاط است، گفت: ما نه خودمان مأیوسیم و نه اجازه می‌دهیم مردم مأیوس شوند. ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا به عهدی که با مردم بسته‌ایم وفادار باشیم چراکه عهد کردیم خرداد ۹۲ را در اسفند ۹۴ تکمیل کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در سال ۹۲ همه کاندیداهای اصلاحات، چه کسانی که رد صلاحیت شده‌اند و چه کسانی که انصراف دادند، به صحنه آمدند و هیچ کس کنار نکشید. بنابراین در انتخابات اسفند ماه ۹۴ نیز همه باید در صحنه باشند. اگر کسی بگوید من رد صلاحیت شده‌ام پس انگیزه ندارم در کمترین اتفاق کم‌لطفی به جریان اصلاحات صورت داده است.

عارف با بیان اینکه منافع ملی در اولویت اصلاح‌طلبان است، گفت: اصلاحات نشان داده که در مواقع حساس همواره به منافع ملی توجه داشته است. خیلی از سکوت‌ها، فعالیت‌ها، حرف زدن‌ها و نزدن‌ها در چارچوب منافع ملی بوده چرا که اگر می‌خواستیم غیر از منافع ملی عمل کنیم شاید باید رفتار دیگری را از خود اتخاذ می‌کردیم.

وی تأکید کرد: این آخرین انتخاباتی نیست که ما می‌خواهیم برگزار کنیم در خرداد ۹۶ نیز ما دو انتخابات مهم داریم که باید مقدمات آن را ایجاد و دنبال کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان مبنی بر «امید، آرامش و رونق اقتصادی» اشاره و تصریح کرد: این شعار با توجه به شرایط کشور به تصویب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رسید و جوانان این را مبنای حرکت قرار دهند.

عارف اضافه کرد: همه می‌دانیم که وضعیت اقتصادی چگونه است، دولت در چه شرایطی کشور را در دست گرفت و بودجه سال ۹۵ را در چه شرایطی تدوین کرده است بنابراین معتقدیم اگر مجلسی مقتدر و همراه با دولت تشکیل شود می‌تواند به معیشت مردم با اولویت بپردازد.

وی با بیان اینکه ما برای انتخابات اسفند امسال لوگوی مشخصی داریم، گفت: لوگوی اصلاح‌طلبان ائتلاف فراگیر اصلاحات گام دوم است چرا که معتقدیم انتخابات ۹۴ امتداد انتخابات خرداد ۹۲ است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به برخی از کاندیدای رد صلاحیت شده اصلاحات اشاره کرد و اظهار داشت: تقریباً همه دوستان چه در شورای عالی اصلاح‌طلبان و چه افراد مؤثر به طور جد این مسئله را بررسی می‌کنند که کاندیدای ما برگردند ما در یک فضای صمیمی به تعامل با نهادها می‌پردازیم و خیلی هم کارهایمان را رسانه‌ای نمی‌کنیم چرا که باید این مسئله در درون خانواده حاکمیت حل شود.

عارف اظهار امیدواری کرد: انتظار داریم تا ۱۶ بهمن ماه که تجدیدنظرها اعلام می‌شود ما خوشحال شویم و کاندیداهای انقلابی و مؤثرمان برگردند و در ۱۷ یا ۱۸ بهمن نیز لیست خودمان را ببندیم.

وی خطاب به ستاد  انتخابی اصلاح‌طلبان در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها گفت: انتظارمان از حوزه‌های انتخابی این است که در ۱۰ روز آینده بتوانیم خیلی زود به کاندیداهای نهایی در حوزه‌ها برسیم. انتظارمان این است که همه کمک کنند تا در سایر حوزه‌های انتخابیه رقابتی بین اصلاح‌طلبان نباشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به جوانان اصلاح‌طلب توصیه کرد که فعالیت منسجم و جدی در مورد انتخابات داشته باشند البته تبلیغات باید روزهای آخر باشد اما از سویی جوانان بهتر است بسترسازی صورت گیرد.

عارف تأکید کرد: جوانان باید کمتر از یک ماه باقیمانده خود را برای رقابتی سالم و اخلاق‌مدار آماده کنند مبنای ما اخلاق و گفتمان اصلاحات است. برای منافعی کوتاه‌مدت از معیارهای خود رفتار و اخلاق عدول نمی‌کنیم این ذات اصلاح‌طلبی است.

رئیس بنیاد امور ایرانیان ادامه داد: همه این را بدانند فردای انتخابات باید رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود این یک اصل است.

وی با اعلام این خبر که برنامه راهبردی اصلاح‌طلبان برای مجلس آینده به تصویب شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان رسیده است، گفت: کاندیدهای اصلاح‌طلب این را سند را چندین بار بخواند و در این چارچوب به مردم وعده بدهند؛ شعارهای عجیب و غریب نداریم برنامه راهبردی اصلاح‌طلبان بر اساس سند چشم‌انداز و سیاست کلی نظام، اقتصاد مقاومتی و سیاست کلی اصل ۴۴ تدوین شده است و به زودی نیز ابلاغ می‌شود بنابراین انتظارمان این است که کاندیدای اصلاح‌طلبان بر این اساس حرکت خود را تدوین کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان کلید انتخابات اسفند ۹۴ را از مهر ۹۲ زدند، گفت: اصلاح‌طلبان راهبردهای پیشنهادی را در بهمن ۹۲ و در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری مطرح و تدوین کردند.

عارف گفت: من شهادت می‌دهم ما اصلاح‌طلبان در طول این دو سال منافع ملی را مدنظر داشته‌ایم و بر همین اساس سکوت کردیم و اگر لازم بود سخنی به میان آوردیم. ما سعی کردیم با حاکمیت اعتمادسازی کنیم چرا که احساس می‌شد بخشی از جریان اصلاحات با حاکمیت زاویه پیدا کرده است ولی ما خواستیم نشان دهیم که ما بخش اصلی انقلاب هستیم و خود را مدیون خون شهدا می‌دانیم.

وی اضافه کرد: ما به همه ارزش‌های انقلاب پایبندیم و به آن عمل می‌کنیم، رفتار ما برای هر ناظر بی‌طرفی که این رفتارهای ما را ببیند تأیید می‌کند.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا