یکی از دانشجویان حاضر در تجمع وزرات نفت؛

ده‌ها دانشجو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند/ هجوم نیروهای حراست به عکاسان و خبرنگاران

بصیر، صبح امروز تجمعی از سوی برخی از دانشجویان که نسبت به قرادادهای نفتی اعتراضاتی داشتند در مقابل وزارت نفت صورت گرفت که حاشیه های زیادی به همراه داشت.

این تجمع تنها لحظاتی بعد از شروع با دستگیری بسیاری از دانشجویان و ضرب و جرح عده ای دیگر از سوی نیروهای امنیتی خاتمه یافت.

مجتبی رئیسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی پیش از این در خصوص علت برگزاری این تجمع اظهار کرده بود: با توجه به ایرادهایی که قراردادهای جدید نفتی دارند دانشجویان مکررا به مسئولان دولت هشدار دادن و خواستار اصلاح ایرادات شدند.

وی افزود: علیرغم هشدارهایی که داده شد ژنرال خوانده‌های وزارت نفت هیچ اقدامی برای اصلاح مشکلات این قراردادها نداشتند به همین خاطر تصمیم گرفتیم در راستای عمل به امر معروف و ناهی از منکر اقدامی اعتراضی داشته باشیم.

یکی از نکته های قابل تأمل در این تجمع حضور نیروهای امنیتی از ساعت ها قبل از آغاز تجمع در محل و آمادگی آنها برای درگیری بود.

سیدسعید نجیبی عضو شورای مرکزی و مسئول اجرایی جنبش عدالتخواه دانشجویی، با اشاره به تجمع صبح امروز جمعی از دانشجویان مقابل ساختمان وزارت نفت در اعتراض به قراردادهای نفتی جدید(IPC) اظهار داشت: از همان ابتدای تجمع شاهد حضور پررنگ نیروهای امنیتی انتظامی اطراف ساختمان‌ وزارت نفت در محدوده خیابان طالقانی و تقاطع حافظ بودیم.

وی در توضیح شرایط حاکم بر فضای تجمع گفت: دانشجویان قصد تجمع در مقابل ساختمان اصلی وزارت نفت را داشتند که نیروی انتظامی از همان ابتدا با حمله به دانشجویان پلاکاردهای آنان را پایین کشیده و اقدام به ضرب و شتم دانشجویان کرده و ده ها نفر از آنان را از جمله دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی را بازداشت نمودند.

عضو شورای مرکزی و مسئول اجرایی جنبش عدالتخواه دانشجویی در اداه خاطرنشان کرد: دانشجویان دختر نیز در این شرایط با سر دادن شعارهایی علیه قراردادهای نفتی از جمله “IPC را لغو کنید”، “نفت ما را پس دهید” و “IPC خدعه انگلیسی” اعتراض خود را نسبت به قراردادهای جدید نفتی اعلام کردند و پلیس با محاصره آنان از این اقدام جلوگیری کرد و همچنین گوشی موبایل چند نفر از دانشجویان دختر را ضبط کردند و با  آنها برخوردی شدید صورت دادند.

نجیبی با اشاره به این که نیروی انتظامی دانشجویان را پراکنده و مانع از تردد افراد در مقابل ساختمان‌های وزارت نفت در اطراف محدوده طالقانی حافظ شدند تصریح کرد: نیروهای حراست وزارت نفت با وجود اینکه نیروهای امنیتی در صحنه حاضر بودند، به سمت خبرنگاران و عکاسان حاضر در صحنه حمله کرده و مانع از تصویر برداری آنها شدند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا