آیت الله سید احمد خاتمی تکذیب کرد/ حضور جوانان در همه عرصه‌ها مفید است/ خبرگان به افراد خبره نیاز دارد

بصیر به نقل از آرمان کرمان، علیرضا زاکانی، رئیس کمیته اجرایی شورای ائتلاف اصولگرایان و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین اخبار از ائتلاف اصولگرایان و میزان قطعی شدن این لیست اظهار داشت: اصل ائتلاف اصولگرایان و حرکت ها و اقدامات آن، در سال های اخیر بی سابقه است و در سال های اخیر ائتلافی به این گستردگی نداشتیم.

وی دلیل تشکیل ائتلاف اصول گرایان با این سطح، تجربه تلخ در سال ۹۲ دانست و گفت: در سال ۹۲ زمینه های اختلاف در اصولگرایان باعث شد تا دیگران بیایند و در رقابت انتخابات به پیروزی برسند.

رئیس کمیته اجرایی شورای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: این تجربه تلخ گذشته باعث شد که اصولگرایان امروز در کنار یکدیگر قرار بگیرند و علی رغم اختلافاتی که در دیدگاه های اصولگرایی به طور طبیعی وجود دارد، با تکبه بر مبانی مشترک در کنار یکدیگر قرار گرفته و یک جبهه را تشکیل دادیم.

نماینده مردم تهران بیان داشت: اصل در کنار هم قرار گرفتن و جبهه ای را بر مبنای اصول ساختن موضوعیت مهمی است اما انتخاب نامزدهای شایسته و معرفی آنها به مردم، خود یک ویژگی دیگری است که اگر به آن بی توجهی کنیم دیگر تفاهم اثربخش نخواهد بود.

زاکانی افزود: سعی ما بر این است که با پیگیری شرایط موجود این ائتلاف را در سراسر کشور هماهنگ کرده و سپس با نامزدهای مناسب امکان انتخاب درست و دقیق و تشکیل مجلس شایسته را فراهم کنیم که این نامزدها با اقبال مردم همراه شوند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم اکثریت مجلس آینده را به دست بیاوریم تصریح کرد: با یک رویکرد و ایجاد زمینه کار آمد تر شدن مجلس برای ارائه خدمات به انقلاب اسلامی می توان برای مجلس آینده برنامه ریزی کرد؛ انتخاب کاندیداهای اصولگرا برای لیست نهایی در دهه فجر مشخص می شود و به طور مشخص لیست اصولگرایان تا ۱۲ بهمن نهایی می‌شود.

رئیس کمیته اجرایی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه به خاطر تنوعی که در کشور وجود دارد شاهد خواهیم بود که اصولگرایان با دست پر و یک لیست مناسب پا به عرصه انتخابات گذاشته‌اند تأکید کرد: سبدی از افراد و کاندیداهای مختلف در استان‌ها وجود دارد که هنوز افراد نهایی مشخص نشده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نامزدهایی که در سبد اصولگرایی قرار دارند، ویژگی های لازم برای حضور در مجلس را دارند و از این جهت به صورت کلی انتخاب شده اند و در حال حاضر مشغول بررسی نظرسنجی ها درباره این افراد هستیم که در این نظرسنجی ها مشخص شود که چه بخشی از این افراد با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه هستند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا از همه طیف های اصولگرایی در این لیست ها کاندیدا وجود خواهد داشت یا خیر اظهار کرد: موضوع اصلی در اصولگرایان بحث سهم خواهی نیست و اساساً انتخاب شایسته محوری ترین موضوع است.

وی تشریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که با اقبال ترین افراد از لیست ها انتخاب شوند اما با این حال تلاش بر این است در حوزه‌هایی که بیش از چند نفر در یک لیست با شرایط یکسان حضور دارند، ترکیب لیست را طوری ببندند که بتواند پاسخگوی نیاز های امروز و جامعیت لازم را برای مجلس داشته باشد؛ از این جهت ترکیب لیست ها به صورت جدی در تهران و در چند استان محوری دیگر در حال پیگیری است.

رئیس کمیته اجرایی شورای ائتلاف اصولگرایان یاد آور شد: در هر لیستی سه گونه افراد هستند و برخی از افراد این گونه اند که علاوه بر اینکه رأی آوری دارند می توانند به رأی آوری دیگران نیز کمک هایی بکنند و خاصیت اعتبار بخشی دارند؛ بخشی از افراد هم هستند که رأی آوری دارند اما به اندازه کسانی که سر لیست هستند اعتبار بخشی ندارند و برخی از افراد دیگر هم هستند که بسیار کارآمد هستند، اما شهرت خاص را برای کسب آرای مردم ندارند، از این جهت شرایط افراد در یک لیست با یکدیگر متفاوت است که هنوز برای سرلیستی تصمیمی گرفته نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی مینی بر حضور سایر جریان های سیاسی در لیست اصولگرایان تشریح کرد: علی القاعده هر مجموعه‌ای چون شاکله اش اشتراکات اعتقادی است و در این شرایط و اشتراکات یک جریان شکل می گیرد و به هر حال اگر کسی قرار است به لیست اصولگرایان از جریان های دیگر اضافه شود بایستی صاحب این اشتراکات باشد؛ چون مجموعه اصولگرایان بر محور شایسته گزینی حرکت می کند، شایسته گزینی حکم می کند که دست از سهمیه خواهی و سهم گزینی برداریم و توجه کنیم که چه کسی می تواند این خدمت را به سرانجام برساند.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد از اصولگرایان رد صلاحیت شدند تصریح کرد: قطعاً تعدادی هم از میان اصولگرایان رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شدند البته رد صلاحیت ها در همه طیف‌ها وجود داشت و اینطور نبود که جناحی عمل شده باشد لذا باید گفت که  سیاست اصولگرایان ثبت نام فله ای نبود و به همین دلیل در موضوع رد صلاحیت ها به قانون تمکین کردیم چرا که ملاک ما حرکت در چارچوب قانون است و به قانون تن می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا