آقای هاشمی!پسرتان مهدی هم اشبه الناس به شماست

بصیر، سخنان تند و مجرمانه هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد ورود حضرت امام در فرودگاه مهرآباد و حمله به شورای نگهبان بار دیگر این چهره سیاسی کشور را در صدر اخبار قرار داد.

هاشمی در این مراسم ضمن انتقاد از رد صلاحیت حسن خمینی توسط شورای نگهبان خطاب به اعضای شورای نگهبان گفت:عده‌ای صلاحیت شخصیتی که اشبه جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی که مردم نمی‌خواهند کسی هم نمی‌تواند باشد و این یک اصل اجتماعی روشن است.

جدای از مطالب فوق،نکته ای که در سخنان هاشمی جلب توجه می کند بحث نسبیت با حضرت امام(ره) و اشبه الناس بودن سید حسن خمینی است.

آگاهان سیاسی عقیده دارند همانطور که دیگر نوه های امام(ره) با نسبتی که با حضرت ایشان داشتند نتوانستند در خط امام راحل حرکت کنند این سخن هاشمی که نسبیت و اشبه الناس بودن با امام باید موجب تایید صلاحیت افراد شود هم باطل است.

جدای از علت اصلی عدم صلاحیت سید حسن خمینی برای مجلس خبرگان،اینکه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز ۱۲ بهمن ماه چنین سخنان مجرمانه ای را علیه شورای نگهبان قانون اساسی مطرح کرده است در واقع به نظر می رسد که اینبار هاشمی رفسنجانی سیستم و ساختار شورای نگهبان را بر خلاف دیدگاه خود دانسته و به آن حمله کرده است چرا که هنوز مواضع هاشمی رفسنجانی در خصوص رد صلاحیت های شورای نگهبان و حق قانونی بودن آنها در سالیان گذشته مشخص است.

آقای هاشمی باید بداند که اگر نسبیت با افراد موجب می شود آن فرد اشبه الناس شود پس می توان نتیجه گرفت که مهدی هاشمی رفسنجانی هم اشبه الناس به پدرش است.

کاش آقای هاشمی که نگران اشبه الناس به امام هستند کمی هم به همه اشبه الناسی بیاندازند که با امام آمدند،رفتند و خون خود را تقدیم کردند تا افکار و عقاید امام زنده بماند.

کاش آقای هاشمی هم کمی نگران مردم فقیر و تهیدستی بود که در دولتش اگر آنها زیر چرخ اقتصاد له می شدند هیچ اشکالی وجود نداشت و برای پیشرفت کشور معتقد بود باید چنین مساله ای رخ دهد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا