۵ سوال یک طلبه از آیت‌الله وحید خراسانی

بصیر ،خدمت آیت الله وحید
سلام علیکم

پیرامون صحبت های شما در موضوع وحدت سوالاتی به ذهنم رسید که به عنوان طلبه خواهان پاسخ به آنها هستم.

۱- مگر منادیان وحدت می گویند علی علیه السلام و عمر هم شأن هستند که شما می خواهید اثبات کنید امیر المؤمنین والاتر از بقیه است؟

۲- آیا اسم بردن از خلیفه اهل تسنن و گفتن آن کلمات در مورد او در جمعی چند صد نفره و عمومی هرچند حقیقت داشته باشد اهانت و سب مقدسات سنی ها محسوب نمی شود و مخالف آیه ” وَلَا تَسُبُّوا الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللَّـهِ فَيَسُبُّوا اللَّـهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ ” نیست ؟ وقتی مقدسات منکرین خدا را نباید سب کرد چون مقدسات ما را سب می کنند، آیا مقدسات سنی ها را می توان به طور علنی سب کرد؟

۳- آیا اگر حرف و عملکرد کسی را قبول نداشتید جایز است به او توهین کنید و او را به بیسوادی و دیگر نسبت های گفته شده، متهم کنید؟

۴- امیر المؤمنین برای حفظ حاکمیت اسلام ۲۵ سال سکوت کرد و از بسیاری از حقوق خود صرف نظر کرد . چطور شما ، اگر مخاطب حرفهایتان مقام معظم رهبریست ، اینگونه حاکم اسلامی را مورد توهین قرار می دهید و به فرض که موضع رهبری درباره وحدت را قبول ندارید این گونه حاکمیت اسلام را به خطر می اندازید؟

۵- آمریکا و انگلیس را دشمن اسلام می دانید؟ پس چگونه در کشور هایشان شبکه هایی به نام دفاع از شیعه راه اندازی یا حمایت می کنند تا مثل شما به عمر و دیگر مقدسات سنی ها علناً بتازند و از ولایت امیر المؤمنین این گونه دفاع کنند! فکر نمی کنید شباهت این گونه حمایت شما از شیعه و حمایت امریکا و انگلیس از شیعه نشان اشتباه بودن اینگونه مواضع شما باشد.

سید جعفر ساجدی – طلبه حوزه علمیه قم

۵۹۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا