در گفتگویی با معاون بهداد ناجا مطرح شد

شایع‌ترین بیماریهای ماموران پلیس

بصیر ،سردار سیدمحمدرضا سیداحمدیان  درباره شایع‌ترین بیماریهایی که ماموران پلیس را تهدید می‌کند گفت: چند سال پیش در معاونت بهداد ناجا تحقیقاتی را انجام دادند که در آن شایع‌ترین بیماریهایی که پرسنل نیروی انتظامی را تهدید می‌کند پرداخته شد. بر اساس نتایج این طرح تحقیقاتی، سه بیماری با سهم تقریبا برابر جزو بیماریهایی هستند که بیشترین آسیب را به ماموران پلیس می‌رسانند.

وی بیماریهای عضلانی اسکلتی را یکی از این بیماریها برشمرد و گفت: این بیماری بیشتر به سبب ایستادن طولانی مدت یا ساعت‌ها کار مداوم در پشت میز رخ می‌دهد.

سید احمدیان بیماریهای قلبی و عروقی و بیماریهای اعصاب و روان را دو بیماری شایع دیگر ماموران پلیس برشمرد و گفت: این سه گروه بیماری جزو بیماریهای شایع در ناجا هستند و در هر یگان مطابق با ماموریت‌هایی که دارند، رخ می‌دهد.

معاون بهداشت،‌درمان و امداد ناجا درباره اینکه شایع ترین بیماری در هر یگان چیست؟ خاطر نشان کرد: نوع بیماری در هر یگان باتوجه به ماموریتی که دارند متفاوت است. به عنوان مثال در میان ماموران راهور بیماریهای عضلانی اسکلتی شایع تر است چرا که این افراد مدت زیادی را سرپا می ایستند.

وی با بیان اینکه در تمام بخشهای پلیس استرس وجود دارد خاطر نشان کرد:‌ اما در بخشهایی از پلیس که ماموریت‌های اطلاعاتی انجام می‌شود استرس بیشتر است از این رو در این یگان‌ها بیماریهای اعصاب و روان نمود بیشتری دارد.

به گفته معاون بهداشت، درمان و امداد ناجا سبک زندگی نیز از جمله مواردی است که بر سلامت ماموران تاثیر می‌گذارد. مواردی چون چاقی و اضافه وزن، بیماریهای قلبی و عروقی را در پی دارد.

سید احمدیان، بیماریهای روان تنی را جزو بیماریهایی دانست که در پی فشارها و استرس‌های روانی بر جسم فرد وارد می‌شود و گفت: چنین بیماریهایی در میان پلیس رخ می‌دهد به عنوان مثال بیماریهایی چون زخم معده، کمر درد، سردرد و … از جمله بیماریهایی است که امروزه دیگر ثابت شده تاثیرات زیادی بر جسم و روح می‌گذارد.

صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا