برگزاری جلسات فوق العاده اصلاح‌طلبان پس از افشاگری سردار نقدی در یزد!

بصیر، اگر به بیانات رهبر معظم انقلاب در شش ماه گذشته نگاهی شود به وضوح می توان دریافت که ایشان توجه ویژه‌‌ای به موضوع«نفوذ دشمن» داشته و این کلیدواژه‌، از پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در بیانات ایشان در این مدت بوده است.

با نزدیک شدن به ایام انتخابات، ایشان به گوشزد کردن خطر «نفوذ دشمن» از طریق انتخابات پرداخته و خطر «نفوذ موریانه ای»  متذکر شدند همین موضوع نشان از حساسیت بسیار زیاد انتخابات پیش رو در طول مدت انقلاب اسلامی است.

جناح های سیاسی به ویژه طیف اصلاح طلب که در انتخابات ریاست جمهوری توفیق چندانی نداشت از همان ابتدا کمر همت خود را برای انتخابات مجلس محکم کرده بود و برای اخذ حداکثری کرسی های مجلس روز به روز تاکتیک های خود را بنا بر شرایط زمان و مکان رو می کرد.

از تاکتیک «ثبت نام حداکثری» و تایید صلاحیت های فله ای به یُمن هیات اجرایی گرفته تا موج اعتراضات به شورای نگهبان و فشار برای برگرداندن کاندیداهای رد صلاحیت شده! وحتی خودزنی ها و دیگرزنی های سیاسی!

محاسبه اصلاح طلبان که گویا حساب جدی بر روی گزینه های مورد نظر خود بازکرده بودند با اقدام «بهنگام» شورای نگهبان به هم ریخت و گویا  نه تنها خشم جهبه اصلاحات را برانگیخه است بلکه باعث تضعیف و اختلاف در اردگاه اطلاح طلبان شده است.

حال طیف اصلاحات به هر ریسمانی متمسک می شود تا نکند با فشار بر روی شورای نگهبان و در سایه حمایت دولت بتواند روزنه ای برای فته انگیزی مجدد پیدا کند.

با بالا گرفتن تاکتیک های طیف اصلاحات برای فشار بر شورای نگهبان و اظهارت علنی برخی ها علیه این شورا، رسانه ها و مسئولان دلسوز نظام هم ساکت ننشستند و قاطعانه پاسخ برخی ادعاها و اقدامات را دادند.

استان یزد نیزبدلیل حضور برخی چهره های اصلاح طلبی، از این تحرکات و تاکتیک های بی ثمر، بی نصیب نماندند و عده ای با انتشار نامه و بیانیه نه تنها  به صراحت علیه شورای نگهبان موضع گرفتند بلکه کاشف به عمل آمد برای اهداف خاص سیاسی علیه نظام  منشور هم تدارک دیده اند!

اما سوای از این موضوع اشخاصی چون سردار نقدی رییس بسیج مستضعفین کشور در قبال این تحرکات ساکت نمانده و هر روز به روشن گری علیه فتنه انگیزی ها پرداخته است.

به تبع عده ای که سر ناسازگاری با ملت ایران داشته و هنوز هم دارند این اظهارت بی پرده سردار نقدی را بر نمی تابند و بدلیل عدم پایگاه اجتماعی، با برداشتن سنگ توهین  موج تخریب راه می اندازند که البته سنگشان به اندازه ادعایشان بزرگ نیست.

سردار نقدی در هفته گذشته با سخنرانی در جمع روسای هیئت‌های مذهبی و مداحان یزد در حسینیه حضرت علی اصغر «ع» مباحث بی پرده ای را مطرح کرد که به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامد و با یاری جستن از شبکه های اجتماعی و ایجاد موج اعتراضی سعی در تخریب چهره این مسئول پرداختند.

سردار نقدی در این سخرانی بیش تر به مسئله نفوذ و برجام پرداخت و قسمت کوتاهی از سخنرانی خود گفت: «ما نباید به کسی که از پادشاه بحرین و عربستان آدمکش پول گرفته ولو اینکه «روحانی، سید و رئیس جمهور» بوده باشد، افتخار کنیم زیرا یزد افتخاراتی مانند شهید صدوقی و آیت‌الله خاتمی دارد. شاه عربستان و بحرین برای فعالیت آن فرد هزینه می‌کنند تا برای انتخاب افراد در مجلس و ریاست جمهوری نظر بدهد بنابراین خویش و قوم بازی را کنار بگذارید و راه حسینی را پیش بگیرید زیرا مسیری که امروز پیش روی ما قرار گرفته، هر چه پیش می‌رویم، پیچیده‌تر می‌شود و این پیچیدگی نشان رسیدن به هدف و پیروزی است.»

گویا رسانه های اصلاح طلب یزد که سخنان جنجالی سردار نقدی را از قبل پیش بینی! و از آن به عنوان «سخنرانی سیاسی» یاد کردنده بودند، تاکتیک های خود را برای انعکاس وارونه و فرافکنی خبری در مواجه با سخنان سردار نقدی اماده کرده تا شاید بتوانند با جو دهی و تخریب رسانه ای اذهان عمومی را نسبت به سخنان بی پرده سردار نقدی مشمئز کنند.

این گمانه زنی زمانی به حقیفت پیوست که تاکتیک این رسانه ها بعد از سخنان سردار نقدی عملیاتی شد و همچنان هم ادامه دارد.

تابش نماینده اصلاح طلب و از نزدیکان رییس دولت اصلاحات نیز پیش از این در واکنش به اظهارات سردار نقدی، گفته های وی را غیر اخلاقی و به دور از تقوا خوانده و گفته بود: «رییس دولت هفتم و هشتم کسی است که با طرح ایده گفت وگوی تمدن ها موجبات ارتقاء منزلت جهانی مسلمانان و ایرانیان و انزوای گروه های افراطی در خارج و داخل را فراهم ساخت»

اما سوای از این موضوع اظهارات سردار نقدی اردوگاه به هم ریخته اصلاح طلبان را بهم ریخته تر کرد و باعث شد اصلاح طلبان یزد به برگزاری ضرب العجل مجمع اصلاح طلبان تمسک جویند تا شاید بتوانند آب رفته را به جوی بازگردانند!

شورای مشورتی اصلاح طلبان با برگزاری جلسه فوق العاده در پی گزینه نهایی برای انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی است گویا عبدالحنان امین الرعایا رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸ در شهرستان مهریز، یکی از گزینه های اصلاح طلبان یزدی برای انتخابات پیش رو است اما بخش دیگری از اصلاح طلبان امیدوارند، کاندیداهای دیگر اصلاح طلبان که با رد صلاحیت شورای نگهبان مواجه شده اند بتوانند با ایجاد فشار و موج اعتراضی درنهایت وارد گود انتخابات شوند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا