رئیس اداره گمرک فریدونکنار:

ترانزیت ۴۷ میلیون دلار مواد سوختی از گمرک فریدونکنار

DSC_0064

بصیر، سیروس پورهواسی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با تبریک روز ۶ بهمن روز جهانی گمرک، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ‌سازی استفاده از کالاهای ایرانی بتوانیم آنها را به تمامی دنیا نیز صادر و از واردات کالاهای لوکس و غیرضروری جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم در گمرک فریدونکنار کالای ایرانی به سرعت و سلامت به دست مصرف کننده برسد و این امر برای ما بسیار مهم است.

رئیس اداره گمرک فریدونکنار با اشاره به اینکه با کمک نهادهای نظارتی تلاش کردیم تا بهترین کالا در اختیاز مردم قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ دو میلیون و ۸۳۶ هزار دلار صادرات قطعی داشتیم.

وی افزود: در یک اقدام حمایتی تلاش کردیم تا هزینه صادرات را با حضور در محل کارخانه به حداقل برسانیم.

پورهواسی اظهار کرد: گمرک فریدونکنار این تضمین را می‌دهد که بدون هزینه جابه‌جایی و حمل و نقل در همان محل کارخانه صادرات آغاز شود.

رئیس اداره گمرک فریدونکنار در ادامه سخنان خود از واردات قطعی ۵۲ میلیون دلار از این گمرک به وزن ۱۶۴ هزار تن کالا خبر داد و گفت: روغن، زنجبیل، گندم خوراکی، جو دامی و شکر از بیشترین محصولات وارداتی ما است.

وی افزود: همچنین موکت، ظروف شیششه‌ای، چراغ روشنایی و غیره از مهم‌ترین محصولات صادراتی از گمرک فریدونکنار بوده است.

پورهواسی با بیان اینکه این گمرک در بخش ترانزیتی نیز فعالیت دارد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال ۴۷ میلیون دلار به وزن ۴۵ هزار تن فعالیت ترانزیتی از این گمرک صورت گرفته است که مواد سوختی بنزین، گازوئیل به افغانستان و عراق از بیشترین مواد ترانزیتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این ترانزیت‌ها به چندین شیوه متفاوت برای کشور و شهر فریدونکنار درآمد به همراه دارد و شهرداری می‌تواند از این حمل و نقل منتفع شود.

رئیس اداره گمرک فریدونکنار در ادامه گفت: اگر گمرک در هر نقطه‌ای از کشور فعالیت داشته باشد شکوفایی خوبی ایجاد می‌شود چرا که هرگونه فعالیت اقتصادی مانند صادرات، واردات، ترانزیت و پست و هر فعالیتی که بخواهد خارج از مرزهای کشور انجام شود از وظایف سازمانی و حکومتی گمرک است.

گمرک فریدونکنار مانند نگینی در شمال کشور می‌درخشد

پورهواسی با اشاره به اینکه در سال ۸۶ این بندر مرز مجاز گمرکی شناخته شد، به نواقص و مشکلات اشاره و خاطرنشان کرد: به دلایل‌های زیادی در این شهرستان کم‌کاری شده و به جایگاهی که این منطقه به دلیل نزدیکی به مرکز کشور و کریدور شمال و جنوب دارد نرسیده است.

وی تاکید کرد: این گمرک به دلیل نزدیکی به جاده‌های مواصلاتی که در فیروزکوه و هراز قرار گرفته پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند مانند نگینی در تمامی خطه شمال بدرخشد.

رئیس اداره گمرک فریدونکنار تصریح کرد: هر روز با فعالان اقتصادی جلسه دارم و به دلیل رونق اقتصادی در این گمرک کمتر از یک روز کالاها را به صاحبان آن تحویل می‌دهیم.

پورهواسی با بیان اینکه به کمک شرکت راهبران بندر فریدونکنار تلاش کردیم تمامی ادارات را به این بندر بیاوریم، گفت: در رابطه با ورود اداره استاندارد همچنان مشکل داریم که امیدواریم برطرف شود.

رئیس اداره گمرک فریدونکنار با تاکید بر اینکه تجارت در این دوره به زمان و سرعت وابسته است، اظهار کرد: وقتی تمامی ادارت در این بندر وجود داشته باشد و مشتری به سرعت کالای خود را تحویل بگیرد بار دیگر اقدام به واردات و صادرات در از این بندر می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه امیدواریم تمامی مسئولان استانی برای شکوفایی منطقه فریدونکنار با این همه سرمایه و نیروی فعال، توجه کنند، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که به دلیل برخی از بداخلاقی‌ها این بندر با مشکل مواجه شود.

پورهواسی خواستار حضور صادرکنندگان و واردکنندگان در این بندر شد تا با دیدن از امکانات و شرایط این منطقه اقدام به تجارت کنند.

وی در پایان گفت: تجارت فرامرزی این بندر نیز فعال است و تمام خدمات دولت الکترونیک در این گمرک اجرایی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا