رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر یونان:

اروپا باید نقطه ضعف نداشتن اراده مستقل از امریکا را اصلاح کند

بصیر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان، با اشاره به سوابق درخشان فرهنگی و تمدنی ایران و یونان، خاطرنشان کردند: این سفر می تواند آغاز خوبی برای افزایش مبادلات و همکاریهای بلند مدت دو کشور باشد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اظهارات نخست وزیر یونان درباره دیدگاهها و منافع متضاد در اروپا، افزودند: این انتقاد به اروپا وارد است که بر خلاف گذشته، اراده مستقلی در قبال امریکا ندارد که اروپاییها باید این نقطه ضعف را اصلاح کنند.
رهبر انقلاب در خصوص سخنان نخست وزیر یونان درباره مسئله سوریه نیز گفتند: تروریسم یک بیماری واگیردار و بسیار خطرناک است که اگر همه به‌طور جدی با آن مقابله کنند قابل کنترل است اما متأسفانه برخی با واسطه یا بی‌واسطه به جریانهای تروریستی کمک می‌کنند.
ایشان با اشاره به نقاط مشترک و همسویی سیاستهای ایران و یونان گفتند: جنابعالی و دولتتان سیاست و منش مستقلی دارید که امیدوار هستیم بتوانید بر مشکلات اقتصادی فائق آیید و این سفر نیز زمینه‌ای برای تقویت منافع هر دو کشور باشد.
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای «آلکسیس چیپراس» نخست وزیر یونان، خطاب به رهبر انقلاب گفت: شما رهبر مردم بزرگ و پرافتخاری هستید که نقشی تعیین کننده در تاریخ و در دفاع از آرمانها و استقلالشان ایفا کرده‌اند.
آقای چیپراس سفر به ایران را نشانه اراده سیاسی مشترک برای افزایش همکاری در تمامی سطوح خواند و افزود: این سفر نقطه عطفی در روابط دو جانبه و به سود منافع هر دو کشور خواهد بود.

نخست وزیر یونان: اقتصاد کشورهای اروپایی به یکدیگر وابسته شده که برای اصلاح این وضع، باید ترکیب قوا در اتحادیه اروپا عوض شود

نخست وزیر یونان با اشاره به دیدگاهها و منافع متضاد، و پیچیدگی‌ها و مشکلات حوزه اروپا، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای اروپایی به یکدیگر وابسته شده و تغییر در آنها بسیار دشوار است که برای اصلاح این وضع، باید ترکیب قوا در اتحادیه اروپا عوض شود.
آقای چیپراس در خصوص مسئله سوریه نیز گفت: امیدواریم شاهد تحولات مثبتی در مسئله سوریه باشیم زیرا این بحران دارای ابعاد انسانی است که صدها هزار نفر را در اثر حملات تروریستها مجبور به ترک خانه‌هایشان و مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله یونان کرده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا