نفت ایران دی ماه ۲۴ دلار فروخته شد/ ۱۹ دلار کمتر از سال گذشته

بصیر، اوپک در جدیدترین گزارش اعلام کرد، متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه ژانویه ۲۰۱۶ (دی ۹۴) با ۷٫۶۶ دلار کاهش نسبت به ماه پیش از آن ۲۴٫۰۷ دلار معامله شده است.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت سنگین ایران در ماه دسامبر ۳۱٫۷۳ دلار به فروش رسیده بود.

در ماه نخست سال ۲۰۱۵ نفت سنگین ایران ۴۲٫۸۴ دلار به ازای هر بشکه فروخته شده بود که این رقم در ماه نخست ۲۰۱۶ به ۲۴٫۰۷ دلار کاهش یافته است.

یعنی نفت ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۸٫۷۷ دلار کاهش روبرو شده است.

متوسط قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه ژانویه با ۷ دلار و ۱۴ سنت کاهش نسبت به ماه قبل از آن ۲۶٫۵۰ دلار در هر بشکه معامله شده است.

این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه دسامبر معادل ۳۳٫۶۴ دلار در هر بشکه بوده است.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک، تمامی انواع نفت سبد نفتی اوپک در ماه ژانویه با کاهش قیمت روبرو شده اند.

بیشترین کاهش مربوط به نفت اورینت با کاهش ۸٫۱۵ دلاری بوده است. متوسط قیمت نفت عربستان نیز ۷٫۳۵ دلار کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، قیمت سایر نفت‌های اوپک در ماه سپتامبر به ازای هر بشکه به این شرح است: نفت سبک عربستان ۲۶٫۳۵ دلار ، نفت بصره عراق ۲۴٫۷۳ لار، نفت بونی ‌لایت نیجریه ۳۰٫۴۰ دلار، ‌سیدر لیبی ۲۹٫۷۵ دلار، نفت گیراسول آنگولا ۲۹٫۹۵ دلار، نفت سنگین ایران ۲۴٫۰۷ دلار، نفت صادراتی کویت ۲۳٫۹۲ دلار، نفت مارین قطر ۲۶٫۹۶ دلار، نفت مرِیِ ونزوئلا ۲۰٫۸۰ دلار، نفت میناس اندونزی ۳۰٫۸۰ دلار، نفت موربان امارات ۳۹٫۱۹ دلار، نفت اورینت اکوادور ۲۴٫۰۳ دلار و نفت صحرای الجزایر ۳۱٫۲۱ دلار است.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز به طور متوسط در این ماه ۳۰٫۷۵ دلار به فروش رفته است که کاهش ۷٫۴۱ دلاری نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵٫۷۷ دلاری کاهش ۳۱٫۴۶ دلار معامله شده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا