مسئول اداره گذرنامه مرز دریایی فریدونکنار خبر داد:

ثبت ورود و خروج ۴ کشتی و ۲۰ ملوان ایرانی و هندی از بندر فریدونکنار

بصیر، محمد رستمعلی فریدونکنار در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: تاسیس گذرنامه مرز دریایی موجب رونق اقتصادی بندر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت ورود و خروج کشتی‌های ایرانی و خارجی در سیستم گذرنامه ناجا که از آغاز افتتاحیه تاکنون تعداد ۲ کشتی ورود و ۲ کشتی خروج داشتیم انجام شد.

رستمعلی تصریح کرد: بر این اساس ۱۲ ملوان ایرانی و ۸ ملوان هندی در این نمایندگی ثبت ورود و خروج شده‌اند.

نماینده اداره گذرنامه مرز دریایی بندر فریدونکنار افزود: ۳ نفر اتباع هندی نیز که دارای تخلفات عدم اعتبار روادید بودند به اتباع خارجی استان مازندران معرفی که پس از بررسی وضعیت و پرداخت جریمه و اعتبار مجدد روادید از کشور خارج شدند.

رستمعلی در ادامه با اشاره به حسن‌های حضور گذرنامه مرز دریایی بندر فریدونکنار، خاطرنشان کرد: از دیگر امتیازات افتتاح اداره گذرنامه در بندر فریدونکنار برای اتباع خارجه و ملوانان کشتی‌ها کسب مرخصی ساعتی یا همان شورت‌پاس است که برای حضور در شهرستان و خرید لوازم و احتیاجات مورد نیاز و تهیه انواع سوغاتی‌های بومی می‌توانند به شهر وارد شوند.

وی افزود: برای این امر در گذشته نماینده کشتیرانی از طریق مرز نوشهر و پس از صرف هزینه و وقت زیاد انجام می‌شد.

نماینده اداره گذرنامه مرز دریایی بندر فریدونکنار گفت: از دیگر امتیازات راه‌اندازی اداره گذرنامه در بندر فریدونکنار عدم مراجعه نماینده‌های کشتیرانی به شهرستان نوشهر و ثبت سیستم‌ها در مرز آن شهرستان است که همین موضوع موجب ترغیب شرکت‌های کشتیرانی برای بارگیری کشتی‌ها در بندر فریدونکنار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا