در آستانه اعلام لیست انتخاباتی جریان اصلاحات؛

چرا مفسدین اقتصادی لیست انتخاباتی اصلاح طلبان را می بندند؟+تصاویر

بصیر، هر چه به انتخابات اسفند نزدیک می شویم بازار لیست های انتخاباتی داغتر می شود از جریان ها تا افراد، هرکدام به دنبال دادن لیستی برای انتخابات هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین زمینه فرمودند شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می‌توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرست‌ها و لیست‌های انتخاباتی را ارائه می‌کنند، درباره‌ی لیست‌ها تصمیم گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.

 

ایشان به مردم توصیه کردند برای انتخاب نامزدها به کسانی و مجموعه‌هایی اعتماد کنید که از سر صفا و صداقت و علاقه‌مندی به انقلاب لیست داده‌اند، نه از روی مقاصد خاص و گاه فاسد.
 چرا لیست اصلاح طلبان را یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی بعد از انقلاب می بندد؟
اصلاح طلبان نیز مثل سایر گروه ها و دسته ها به دنبال این هستند تا پیروز میدان انتخابات اسفند باشند برای همین از مدتها پیش فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کرده اند و به دنبال دادن لیست انتخاباتی هستند اما علامت سوال بزرگ این است که چرا لیست اصلاح طلبان را
یکی از بزرگترین مفسدان اقتصادی بعد از انقلاب می بندد؟

غلامحسین کرباسچی عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان این روزها شدیدا در پی تهیه و تأیید لیست اصلاح طلبان برای انتخابات ۷ اسفند است عبدالله نوری وزیر کشور دولت اصلاحات درباره خبر برگزاری ضیافتی با حضور کرباسچی و موسوی لاری در منزل وی، گفت: ضیافتی در کار نبوده است و ما مرتب در منزلمان جلسه داریم. ما نیز مانند سایر اصلاح طلبان برای انتخابات پیش‌رو برنامه داریم.

جالب است کاندیداهای اصلاح طلب قرار است توسط کسی تأیید شوند که پرونده فساد اقتصادی وی همچنان باز بوده و چندین سال به خاطر مشکلات مالی در زندان سپری کرده است
کرباسچی، شهردار کارگزار و حامی  اصلاح طلبان، به  خاطر پنج اتهام ۱) مشارکت در اختلاس به مبلغ چهارده میلیارد و پانصد و سی میلیون ریال؛ ۲) تصرف غیرمجاز در اموال عمومی؛ ۳) تضییع اموال شهرداری تهران؛ ۴) مشارکت در تبانی در معاملات شهرداری؛ ۵) مشارکت در ارتشا، راهی دادگاه شد
در جریان برگزاری این جلسات گمانه زنی ها و تحلیل های متعددی در باب اتهامات غلامحسین کرباسچی مطرح می شد.
کرباسچی از سوی قاضی غلامحسین محسنی اژه‌ای به اتهام جرایم مالی محاکمه و به ۳ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از مشاغل دولتی و جزای نقدی محکوم شد؛ وی از جمله متهم به استفاده از امکانات شهرداری تهران در جهت حمایت از کاندیدای خاص در انتخابات هفتم ریاست جمهوری بود که پیش از محاکمه به اتهام اختلاس مدتی را در بازداشت گذراند.
حمایت میلیونی پیمانکاران شهرداری از خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری
برخی اینچنین می گفتند که تلاش های وی در زمان انتخابات ریاست جمهوری در راستای حمایت های همه جانبه مادی و غیر مادی از کاندیداتوری سید محمد خاتمی در سال ۷۶ مهمترین عامل در پرونده شهرداری تهران بود.
به طوری که برخی اخبار در زمان انتخابات حاکی از این بود که در هنگام برگزاری انتخابات شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری تهران به صورت مستقیم به ستادهای انتخاباتی کمک‌های مالی ارائه کرده‌اند.
به گزارش رهیاب،شاید ورود پول به عرصه انتخابات بحث جدیدی نباشد، اما ورود افرادی که مشکلات اقتصادی فراوان در پرونده خود داشتند، امروزه شائبه ورود پول های کثیف در انتخابات را بیشتر و پر رنگ تر می کند؛ چرا باید کسانی که در هنوز پرونده های اقتصادی آنها باز است مادر خرج لیست های کاندیداها در انتخابات شوند؟
دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا