وقتی رژیم توطئه‌گر، توپ را به زمین ایرانی‌ها می‌اندازد؛

طرح سعودی‌ها برای تخریب چهره ایران با حمایت رسانه‌های غربی/ رویترز: سرنوشت توافق نفتی سعودی در دستان ایران است!

بصیر،سعودی‌ها با این فکر که ذخایر نفتی و مالی‌شان تا سال‌ها می‌تواند جوابگو باشد منجر به کاهش شدید قیمت نفت شدند، اما جنگ آل سعود با یمن آن‌طور که فکر می‌کردند پیش نرفت و مقاومت مردم یمن در مقابل تجاوز سعودی‌ها، هزینه‌های هنگفتی برای ارتش آل سعود داشت.

آل سعود با درخطر دیدن سلطنت خود، به فکر بازگرداندن دوباره قیمت نفت افتاده است و تلاش می‌کند ایران را به‌عنوان یک تولیدکننده بزرگ نفتی تحت فشار قرار دهد تا تولیدش را محدود کند. رسانه‌های غربی نیز در حمایت از سعودی‌ها، سرنوشت قیمت جهانی نفت را در دست ایران قرار داده‌اند تا اگر مخالفتی با طرح تحدید تولید نفت از سوی تهران دیده شود، این چهره ایران باشد که در دنیا سیاه می‌شود نه چهره خاندان توطئه‌گر سعودی که خود باعث و بانی افت شدید در قیمت‌های جهانی شدند.

روزنامه تلگراف نوشت: ایران از طرح تحدید تولید نفت که از سوی سعودی‌ها پیشنهاد شده است استقبال کرد اما فقط برای کشورهای دیگر، نه خودش.

در طرح اخیر سعودی- روسی چنین آمده است که کشورهای تولیدکننده نفت باید سطح تولیدی خود را هم‌تراز با ماه قبل نگه دارند تا از مازاد تولید جلوگیری شود و در نهایت قیمت‌ها به حالت عادی خود بازگردد. ایران این طرح را مثبت خوانده است اما از پیوستن به آن خودداری می‌کند.

سایت رادیو ملی آمریکا نیز در بررسی وضعیت قیمت نفت نوشت: پیام ایران به کشورهایی که می‌خواهند تولید نفت را پایین بیاورند؛ برای شما خوب است ولی برای ما نه.

اگرچه ایران کاهش تولید نفت را برای خود نپذیرفته است، تنها اعلام حمایت از این طرح از سوی ایران منجر به افزایش قیمت در بازار شد.

کارشناسان این حوزه اذعان داشته‌اند که محدود شدن خروجی نفت عربستان و روسیه به تنهایی نمی‌تواند تأثیر زیادی در افزایش قیمت نفت داشته باشد.

خبرگزاری رویترز نیز برای پشتیبانی از طرح سعودی‌ها و تخریب چهره ایران در تیتر خبری خود نوشت: « سرنوشت طرح توافق نفتی سعودی-روسی در دست ایران قرار گرفته است».

چند روز پیش قیمت نفت در بازار جهانی تغییراتی داشت؛ با این احتمال که ممکن است ایران از طرح سعودی‌ها پیروی نکند، روز سه‌شنبه قیمت نفت برنت در بازار جهانی با ۲ درصد کاهش به ۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

آخرین توافق نفتی شکل‌گرفته میان کشورهای تولیدکننده به سال ۲۰۰۱ بازمی‌گردد؛ عربستان سعودی در آن هنگام کشورهای مکزیک، نروژ و روسیه را متقاعد کرد تا تولیدات نفتی خود را کاهش دهند، اما مسکو هرگز به طرح سعودی‌ها عمل نکرد و به‌جای آن صادراتش را نیز افزایش داد.

55

5657

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا