با مقاومت دانشجویان انقلابی تحصن پایان یافت؛

مجوز لغو سخنرانی محمدرضا خاتمی در دانشگاه هرمزگان صادر شد

بصیر، شنیده‌ها حاکی از آن بود که انجمن اسلامی دانشگاه هرمزگان طبق برنامه ریزی های انجام شده قصد دارد یکی از سران فتنه ۸۸ بنام محمدرضا خاتمی را برای سخنرانی روز شنبه اول اسفند دعوت نماید.

دانشجویان دانشگاه هرمزگان در واکنش به حضور محمدرضا خاتمی در این واحددانشگاهی دیروز صبح  مقابل دفتر ریاست دانشگاه به نشانه اعتراض تحصن کرده و خواستار لغو این سخنرانی در دانشگاه شدند و  اعلام کرده بودند تا زمانی که این سخنرانی در دانشگاه لغو نشود دست از تحصن بر نمی داریم.

تحصن دانشجویان تا ظهر ادامه داشت به گونه ای که نماز جماعت ظهر و عصر مقابل دفتر ریاست دانشگاه برگزار شده بود.

پس از اقامه نماز جماعت پنج نفر از دانشجویان بعنوان نماینده با ریاست دانشگاه وارد گفتگو شدند و در نهایت با مقاومت دانشجویان انقلابی و مسئولان هوشیار و با تدبیر این واحد دانشگاهی با صدور لغو سخنرانی فردی معلوم الحال تحصن پایان یافت.

دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان ضمن قدردانی از مسئولین دانشگاه در خصوص لغو سخنرانی محمد رضا خاتمی (از عوامل فتنه ۸۸) در فضای دانشگاه بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرده اند:

یکی از چیزهای دیگر حضور اساتید ارزشی است از این اساتید ارزشی استفاده کنید آن‌روز در جمع استادان دانشگاه که اینجا تشریف داشتند گفتم؛ اوایل انقلاب، یک‌روزی بود که همه‌ی اعضای هیئت علمی ما در سراسر کشور حدود چهار پنج‌هزار نفر تخمین زده میشد که امروز خوشبختانه نزدیک به هشتادهزار نفر یا بیشتر، اعضای هیئت علمی ما هستند و اکثر این هشتادهزار نفر، بچّه‌های مسلمان و انقلابی و علاقه‌مند و خوبند.

البتّه بعضی هم هستند بی‌تفاوتند -این را هم در همین دانشگاه خودمان داریم؛ بی‌اطّلاع هم نیستیم ، آدمهایی را هم داشتیم که حالا امیدوارم دیگر نباشند که دانشجوهای زبده را نشان می کردند، اینها را می خواستند، تشویق می کردند به مهاجرت از کشور؛ «می گفتند» آقا! اینجا مانده‌ای چه کار کنی؟ اینجا چه فایده دارد؟ برو ،  یعنی استاد، دانشجو را به جای اینکه تشویق کند که در کشور بماند، تشویق می کرد که از کشور مهاجرت کند برود؛ از اینها هم داریم، امّا خب اینها اقلّیّتند.

اکثراً اساتید ارزشی، اساتید مؤمن؛ هم در وزارت علوم، هم در وزارت آموزش پزشکی همین‌جور است، عناصر بسیار خوبی هستند؛ از اینها استفاده کنید در تشکّلها؛ از اینها بخواهید بیایند وقت بگذارند؛ [حتّی] از خارج از دانشگاه. اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت می کردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّلها بخواهید.

البته این جنبه‌ی اثباتی قضیّه است، جنبه‌ی سلبی هم این است که از عناصری که نامطمئن بودنِ خودشان را اثبات کردند، مطلقاً استفاده نکنید ، بعضی‌ها هستند که نشان دادند و ثابت کردند که عناصر نامطمئنّی‌اند ، برای چه کسی نامطمئنند؟ برای شخص حقیر؟ نه  ، من که خیلی راحتم در برخورد با این و آن؛ با همه‌جور آدمی میتوانم برخورد کنم؛ ارتباط‌گیری من خوب است؛ میتواند کسی با من هیچ مشکلی نداشته باشد، جز از لحاظ عقیده بی‌اعتمادی خودشان را برای نظام ثابت کردند، برای کشور ثابت کردند، برای جمهوری اسلامی ثابت کردند؛ هم برای اسلامیّتش، هم برای جمهوریّتش ، همین‌هایی که سال ۸۸ آن بازی را راه انداختند، خب اینها با جمهوریّت نظام جمهوری اسلامی مخالفت کردند، بدون هیچ منطقی، بدون هیچ حرف قابل قبول و پسندیده‌ی در مقابل آدمهای باانصاف. اینها نامطمئنند؛ من استفاده‌ی از اینها را مطلقاً توصیه نمیکنم، به‌هیچ‌وجه؛ نه به شماها و نه به هیچ دانشجویی و نه به هیچ دانشگاهی توصیه نمیکنم اساتید خوب هستند، از اینها استفاده کنید.

«مقام معظم رهبری ۲۰ تیر ۹۴»

بسم الله الرحمن الرحیم

اول هرچیز، خدای منان را برای محقق شدن خواسته های دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان در خصوص لغو سخنرانی محمد رضا خاتمی (از عوامل فتنه ۸۸) در فضای دانشگاه، سپاس گزاریم.

ما دانشجویان دانشگاه هرمزگان اعلام می داریم هرگز مخالف فعالیت های دانشجویی نیستیم بلکه بعنوان رسالت دانشجویی کاملا از آن حمایت می کنیم اما باید عدالت در بین گروه ها و تشکل های مختلف نیز رعایت شود و در جهت تحقق رسالت دانشگاه بعنوان یک نهاد مستقل انقلابی از افراد موجه نظام در جناح های مختلف سیاسی کشور، دعوت و استفاده کرد و قضاوت را بر عهده ی دانشجویان بیدار دانشگاه گذاشت.

مقام معظم رهبری بار ها تأکید کردند که فتنه خط قرمز است و مسلما حضور افرادی که جز ٕ عاملین فتنه ۸۸ بودند، تقدس دانشگاه را زیر پا خواهد گذاشت و فرصت را برای تجدید نظر طلبان فراهم خواهد کرد که قطعا دانشجویان بصیر و آگاه هرگز چنین ننگی را تحمل نخواهند کرد همانگونه که در عمل هم ثابت کرده اند و جا دارد تحصن دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان را بعنوان یک الگوی اعتراضی موفق که در آن چارچوب ادب و احترام کاملا رعایت شده بود را به جامعه ی دانشگاهی معرفی نمود.

در آخر از ریاست و اعضای محترم هیئت نظارت دانشگاه تشکر و قرد دانی می کنیم جهت شنیدن صدای دانشجویان انقلابی و اهمیت دادن به خواسته های آنان و  ان شاالله در آینده شاهد برنامه هایی در فضای دانشگاه باشیم که در آن عدالت برای همه ی تشکل ها جهت تبیین اندیشه و تفکراتشان رعایت شود و اگر قرار است اشخاصی از جناح های سیاسی قانونی دعوت شوند باید خط قرمز های نظام جدی گرفته شود و افراد از چهره های موجه نظام انتخاب شوند.

«دانشجویان انقلابی دانشگاه هرمزگان»

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا