دلنوشته یک جوان فریدونکناری در آستانه انتخابات؛

آری به اتفاق، جهان می‌توان گرفت

بصیر، وقتی برای شروع این سطرها در پی یک جمله به عنوان آغازگر حرف‌هایم بودم جملات زیادی از شعر فارسی، احادیث و قرآن کریم به ذهنم خطور کرد. در واقع هر کس در فرهنگ اسلامی-ایرانی تربیت یافته و رشد کند حتماً جملات زیادی در مورد ضرورت‌ها و مزایای اتحاد خوانده و شنیده است. آنچه مسلم است همیشه اتحاد و دوری از تفرقه و نفاق، برای جوامع انسانی در راه رسیدن به کمال و اعتلا نقش شتاب‌دهنده دارد و حتی رسیدن به بعضی از موفقیت‌ها بی اتحاد و همدلی و انسجام غیر ممکن است.

در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار شاهد اتفاقی هستیم که می‌تواند نویدبخش شکوفایی و بالندگی منطقه باشد. در این روزها بیشتر گروه‌ها و مجامع متنوع سیاسی منطقه از یکی از کاندیداهای مستقل اعلام حمایت کرده‌اند، گروه‌هایی که هرچند همه از خانواده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند اما زوایای فکری مختلفی دارند و این استقبال از یک نامزد مستقل در نوع خود بسیار جالب و تامل برانگیز است این مسأله به زعم این قلم، ریشه در دو مطلب دارد یکی این که مردم و نخبگان منطقه از وضعیت امروز خود راضی نیستند وضعیتی که در نگاه نخبگان و مجامع مختلف سیاسی اجتماعی منطقه آنچنان نا به سامان است که به هیچ وجه نمی‌توانند شاهد ادامه‌ی آن باشند و بزرگترین شاهد بر این مدعا همین است که هیچکدام از مجامع و طیف‌های مطرح و فعال منطقه، نماینده فعلی این حوزه انتخابیه را به عنوان نامزد مورد حمایت خود اعلام نکرده‌اند. این اتفاق مسلماً ناشی از حقایق تلخی است. شاید بعضی افراد در عمل؛ جمله‌ی مقام معظم رهبری را فراموش کرده اند که فرمودند: «رأی مردم امانت است» و این امانت را به درستی پاسداری نکردند و این روی‌گردانی مردم و نخبگان سیاسی منطقه به همین دلیل است.

مطلب دومی که از این اقبال مجامع و طیف‌های مختلف سیاسی در اعلام حمایت از یکی از کاندیداها، می‌توان دید قابلیت‌ها و جاذبه‌های این فرد علیرغم تمامی تخریب‌هایی است که از ماه‌ها پیش به صورت مداوم و مستمر شاهد آن هستیم. فردی که خود را مستقل می‌داند اما معتقد است می‌تواند با تمام طیف‌های سیاسی معتقد به نظام در راستای منافع ملی همکاری کند و مردم را به انتخاب منطقی و شایسته و پرهیز از منطقه‌گرایی می‌خواند و صداقت و سلامتش را طی سالیان متمادی خدمتش در مناطق مختلف کشور به مردم منطقه ثابت کرده است و با داشتن بیشترین سابقه‌ی حضور در دفاع مقدس در میان نامزد‌های حاضر نشان‌داده است که برای خدمت به مردم و کشورش تا پای جانش ایستاده است.

مردم منطقه نیز با تکیه بر عقل و منطق، گویی دریافته‌اند زمان آن رسیده که به سلامت و درستی کسی که امتحانش را پس داده است اعتماد کنند و در سایه همدلی و اتحاد رشد و شکوفایی مجدد منطقه را رقم بزنند. به امید آن روز…

علی یوسفیان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا