دريغ از يك اقتصاددان در ليست سي‌نفره اصلاح‌طلبان!

بصیر، در فهرست سي‌نفره اصلاح‌طلبان كه روز گذشته با عنوان يكسان «اين سي نفر» در روزنامه‌هاي زنجيره‌اي تبليغ شد، براساس رزومه‌اي كه خود منتشر كرده‌اند افراد مدارك سياسي، حقوقي، پزشكي، نساجي، مديريت اداري و ليسانس فيزيك دارند و فراواني مدارك سياسي و حقوق، اين نكته را به ذهن متبادر مي‌كند كه چه بسا اين فهرست مي‌خواهد وكيل‌الدوله خوبي براي رئيس‌جمهور سياستمدار حقوق‌دان! باشد نه وكيل‌المله‌اي كه درد ملت را آنچنان كه هست گشايش اقتصادي و مسئله خروج صنايع و اقتصاد از ركود تشخيص داده است.
غلبه مدارك سياسي در فهرست اصلاح‌طلبان يعني سوداي يك مجلس سياسي شبيه مجلس ششم كه اقتصاد را به زمين مي‌زند و مرعوب امريكا مي‌شود و جز بدبختي براي مردم محصولي ندارد.
اصلاح‌طلبان ـ كه چپ يا راست و سوسياليست يا ليبراليست بودنشان از سياست‌هاي خفيه روزگار است(!) ـ با اين فهرست كذايي نشان دادند كه از مردم عبور كرده‌اند و دغدغه‌ مردم، معيشت، رفاه و پيشرفت، يك اشاره زودگذر شب انتخاباتي است و آنها انديشه ديگري را در سر و براي نشستن روي كرسي‌هاي مجلس مي‌پرورانند.
يقيناً كشور براي واردات كالا از غرب و زدن قفل ركود به صنايع و اقتصاد داخلي نيازي به اقتصاددان ندارد اما مجلسي كه «اولويت اقتصاد»، تعارف او نباشد و بخواهد در اين زمينه ورود كند، با پزشكان و سياست‌بازان و ليسانسيه‌هاي فيزيك و نساجي از پس چه كاري بر خواهد آمد؟!
مردم در مجلس‌هاي قبلي و حتي مجلس نهم نيز ديدند كه اجتماع پزشكان در كميسيون عمران(!) و يا حضور افراد با مدارك سياسي و فلسفي در كميسيون‌هاي اقتصادي و فرهنگي براي تصميم‌گيري‌هاي مجلس يك مانع بزرگ بود و چه بسا مجلس ناتوان از تهيه طرح‌هاي خلاقانه در حد يك پژوهشگاه كوچك مي‌شد. حالا اصلاح‌طلبان كه از ابتدا داعيه اقتصادي دارند اما اقتصاددان ندارند، در مجلس دنبال چه مي‌گردند. آيا براي دولت و مردم مي‌خواهند يك واسطه بدون اراده باشند؟ وكيل‌الدوله‌هايي با رأي مردم و در خدمت جناح دولت؟!

شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا