سالاری عضو شوراي شهر تهران:

جشنواره «شهر مهر» هویت دینی پايتخت را تثبیت می کند

بصیر،ستاد خبري نخستين جشنواره «شهر مهر»: محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حرکت هدفمند جشنواره «شهر مهر» در راستای تقويت سبک زندگی ايراني-اسلامي و ارتقای هویت دینی و مذهبی شهروندان تهرانی گفت: این جشنواره را می توان یکی از اقدامات مهم شهرداری دانست که در حوزه ی ماموریت های مدیریت شهری قرار می گیرد و هدف از آن  ترويج فرهنگ ناب محمدی متناسب با شرايط فعلی کلانشهر تهران است.

وی افزود: با توجه به این که جامعه ی ایران جامعه ای شکل گرفته از آموزه های دینی و مذهبی بازمانده از ائمه اطهار(ع) است،  لذا در مرکز و پایتخت کشور اسلامی ما که ام القرای جهان اسلام محسوب می شود شهرداری باید در ترویج مبانی دین اسلام و ترویج باورها، عقاید و رویه و رویکرد ائمه اطهار(ع) به ویژه پیامبر ختمی مرتبت (ص) تمام توان و تلاش خود را به کار بندد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که جشنواره «شهر مهر» كه از سوي شهرداري ناحيه ٣ منطقه ٢٠ تهران طراحي و به اجرا درآمده است، می تواند در آینده به جشنواره ای گسترده تر و هدفمندتر تبدیل شود، توضیح داد: بدون شک این جشنواره در کنار جشنواره های دیگر شهرداری می تواند در بهینه سازی یک فرهنگ غنی و درخور ایرانی در میان خانواده ها با این سابقه طولانی و درخشان نقش مفید و موثری ایفا کند و هویت دینی و صحیح شهروندی را تثبیت نماید.

سالاری برگزاری چنین جشنواره ها و همایش هایی را راهی مناسب برای تقویت فضای بی آلایش شهری عنوان کرد و اظهار داشت: دفاع از آرمان های والای اسلام و انقلاب ما امری اجتناب ناپذیر برای تمامی نهادهای کشور به شمار می آید تا از این طریق بتوانند در فرهنگ سازی و حفظ شئونات و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی موفق عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم چنین اتفاقاتی با تکیه بر تصمیم گیری های مبتنی بر خرد جمعی کارشناسان و صاحب نظران این عرصه که دارای صلاحیت های لازم هستند مولفه‌هاي اسلامي را در فضاهاي شهري پایدار کند.

اميد كشاورز شهردار ناحيه ٣ منطقه ٢٠ تهران نيز در مورد اين جشنواره گفت: جشنواره «شهرمهر» با محوریت و شعار «اخلاق شهروندی؛ سیره محمدی» و با مشارکت آموزش و پرورش ، مدارس، مساجد، پایگاه بسیج، حوزه علمیه و همکاری خانه های «خانواده و سبک زندگی»، «اخلاق و مهارت های اجتماعی» و «قرآن و عترت» سرای محلات منطقه ۲۰ شهر تهران برگزار می شود.

وي خاطرنشان كرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندشدن از برنامه ها می توانند به پايگاه اينترنتي www.shahremehr.ir و يا به نشانی دبیرخانه جشنواره، واقع در بزرگراه شهید رجایی، خیابان ۱۳آبان، کوچه صحرایی، اداره اجتماعی شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۲۰ مراجعه کنند.

شفاف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا