رئیس دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر مطرح کرد:

صدور مجوز حمل ۲۱ فقره خاویار به خارج از مازندران

بصیر، ناصر دستوریان در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار کرد: ۲۵۲۵ فقره مجوز حمل طیور برای کشتار صنعتی به داخل و خارج استان صادر شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز مجوز حمل ۲۱ فقره خاویار به خارج استان را صادر کردم، تصریح کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال ۸ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی را نیز معدوم کرده‌ایم.

رئیس دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر همچنین از ۸ مورد نمونه‌برداری از آبزیان و ارسال به آزمایشگاه مازندران در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۰۰ نمونه زنبور عسل پرورش زنده برای تشخیص بیماری‌ها را به آزمایشگاه ارسال خبر داد.

دستوریان در ادامه با اشاره به اینکه از بندر فریدونکنار به منظور بررسی شرایط ارگانولپتیک محموله نهاده دامی ۱۴ بار بازدید کردیم، افزود: از مرغ‌داری‌های بومی در سطح دو شهرستان ۴۶۰۰ نمونه خون‌گیری و سوآب کلوآک صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۶ هزار دام سنگین و ۸۰ هزار دام سبک در دو شهرستان بابلسر و فریدونکنار وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۳۰ راس تکسومی، ۱۴۰ واحد مرغ گوشتی، ۱۲ واحد مرغ مادر و یک واحد جوجه‌کشی نیز در این دو شهرستان وجود دارد.

رئیس دامپزشکی فریدونکنار و بابلسر در ادامه با اشاره به عملکرد واحد مبارزه دامپزشکی تا اوایل بهمن ماه امسال، گفت: ۴۵۴۰۱ مورد مبارزه با آبله گوسفندی، ۴۵۶۸۱ مورد مبارزه با شاربن گوسفندی، ۲۴۵۵ مورد مبارزه با آبله بزی، ۳۰۹ مورد مبارزه با هاری، ۱۷۹۰ مورد مبارزه با شاربن گاو، ۱۳۲۶ مورد مبارزه با بروسلوز گوساله، ۹۰۷ مورد مبارزه با بروسلوز گاو، ۱۱۰۸۰ مورد مبارزه با بروسلوز بره، ۲۷ مورد مبارزه با آبله بزی پیشگیری اکتیما، ۴۲۸۶ مورد مبارزه با لمپی‌اسکن، ۵۱۸۶ مورد مبارزه با PPR و ۱۶ مورد مبارزه با شاربن اسب صورت گرفته است.

دستوریان همچنین به عملکرد در پایش و مراقبت این اداره اشاره و خاطرنشان کرد: ۳۲۸۶ تست سل که ۸ مورد مثبت و ۲ مورد مشکوک بوده است، ۹۰۰ خونگیری گاو، ۱۲۰۹ خونگیری گوسفند که ۴ مورد مثبت اعلام شد و ۵۴ تست مشمشه از مهم‌ترین عملکرد این اداره در سال ۹۴ بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا