آیت‌الله حمیدی:

دعوت به حضور در لیست هاشمی را نپذیرفتم/ نمی‌خواستم در لیست کسی باشم که آبروی روحانیت را برده است

بصیر، آیت‌الله سید هاشم حمیدی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در پاسخ به سؤالی مبنی بر “برخی تبلیغات سوء از سوی رسانه‌های معاند انقلاب،  ضد مجلس خبرگان انجام می‌شود شما ریشه این تبلیغات را در چه می‌بینید؟” گفت: رسانه‌های غربی به‌ویژه انگلیسی سعی دارد افکار عمومی را منحرف کند تا اشخاصی به مجلس خبرگان راه پیدا کنند که برای ولی فقیه مزاحمت ایجاد کنند و اگر خدای ناخواسته بخواهیم رهبر تعیین کنیم این مسیر را تغییر دهند که زمزمه شورایی شدن انتخاب رهبری نیز در همین راستا مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی شورایی بودن انتخاب رهبری مفهومی ندارد چون در بازنگری که به‌دستور امام خمینی(ره)در قانون انجام شد مسئله شورایی بودن حذف شد و امروز که برخی زمزمه شورایی بودن را مطرح می‌کنند سعی دارند جایگاه رهبری را تضعیف کنند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی درباره حمایت رسانه‌های انگلیسی از لیست ارائه شده توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: زمانی که می‌خواستند اسم بنده را د‌ر آن لیست بگذارند من مخالفت کردم و گفتم راضی نیستم و می‌خواهم مستقل وارد انتخابات شوم و نمی‌خواهم با کسی که آبروی روحانیت را هم خود و هم فرزندانش برده است در یک لیست قرار بگیرم. حتی آنها حاضر شدند برخی هزینه‌های تبلیغاتی من را پرداخت کنند اما من راضی نشدم.

آیت الله حمیدی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه برخی از افراد که در لیست انتخاباتی هاشمی قرار گرفته‌اند از آن اعلام برائت نکرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تأکید داشتند کسانی که می‌خواهند شورای نگهبان و نظام را تضعیف کنند درجهت خواسته آمریکایی‌ها حرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی راجع به اینکه برخی هجمه‌ها به آیات عظام جنتی، یزدی و مصباح یزدی از سوی رسانه‌های غربی و داخلی وارد می‌شود، افزود: این اشخاص افراد سالم و برجسته‌ای در نظام هستند و با این هجمه‌ها جایگاه آنها تخریب نمی‌شوند.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر “رفتار دولت را در انتخابات پیش رو چگونه می‌بینید؟” ادامه داد: نص صریح قانون بر این  است که از امکانات دولتی نباید در انتخابات استفاده شود.

آیت الله حمیدی در پاسخ به سؤالی درباره “نقش مقام معظم رهبری در هدایت مردم برای حضور در انتخابات را چگونه می‌بینید؟” گفت: الحمدلله ایشان آگاه و بصیر هستند و در مواقع ضروری بیانات ایشان راهگشاست.

وی درباره حضور خود در انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: بنده احساس تکلیف کردم، که اگر وارد مجلس خبرگان شدم خدا را شکر می‌کنم و اگر هم رأی هم نیاوردم باز هم خدا را شکر می‌کنم زیرا تکلیف از دوش من برداشته شده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا