شمار کاربران اینترنت در جهان به ۳٫۲ میلیارد نفر رسید

بصیر،بر اساس تحقیقی که نتایج آن در فیسبوک منتشر شد شمار افرادی که در جهان به اینترنت دسترسی دارند در پایان سال ۲۰۱۵ به سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر رسید اما چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون نفر دیگر همچنان از داشتن اینترنت محروم هستند.

بر اساس این تحقیق که دومین گزارش فیسبوک در این زمینه است حدود ۲۰۰ میلیون نفر دیگر سال گذشته به اینترنت دسترسی پیدا کردند و بقیه جمعیت جهان برای دسترسی به اینترنت و فرصت های اقتصادی که اینترنت فراهم می کند به کمک نیاز دارند.

فیسبوک در این که شمار بیشتری از جمعیت جهان به اینترنت و این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کنند منافعی دارد. در نتایج تحقیقی که فیسبوک آن را منتشر کرد آمده است: « کشورهای توسعه یافته به صورت گسترده به اینترنت دسترسی دارند اما کشورهای در حال توسعه با فاصله زیاد پشت سر آنها قرار دارند .»

در این گزارش همچنین آمده است: « مناطق شهری به اینترنت دسترسی دارند اما بسیاری از مناطق روستایی از داشتن اینترنت محروم هستند. دسترسی به اینترنت با درآمد افراد رابطه مستقیم دارد. در بسیاری از کشورها زنان کمتر از مردان از اینترنت استفاده کنند .»

فیسبوک در گزارش خود بهبود دسترسی به اینترنت را چالشی بزرگ توصیف کرد که لازمه آن همکاری طرف های متعدد در زمینه نو آوری و زیر ساخت است و نبود تغییر قابل توجه در روند کنونی سبب خواهد شد بیش از ۳ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۰ از داشتن اینترنت محروم باشند.

پیک نکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا