سردار نقدی در همایش اقتصاد مقاومتی:

با پول دو ایرباس ۳۸۰ می توان خط تولید هواپیمای صد نفره راه انداخت/بهتر شدن وضع کشور از طریق رابطه با آمریکا دروغ است

بصیر،سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی در همایش اقتصاد مقاومتی که در محل دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جنگ ما با دشمن مراحل مختلفی را طی کرده و امروز مراتبی از جنگ اقتصادی را دنبال می‌کند.
نقدی افزود: دشمن در جنگ اقتصادی نیز شکست برخورده اما تمام مولفه‌های دشمنی خود را در صحنه نگه می‌دارد.
وی ادامه داد: در جنگ های نظامی نیز اگرچه آنها شکست خوردند ولی می بینیم که هنوز هم ناوهایشان را در آبهای جنوب نگه داشته و به گروهک های تروریستی در مرزهای ما کمک می‌کند.  در جنگ اقتصادی هم به همین صورت است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمن می خواهد با نفوذ این گزاره را جا بیندازد که راه پیشرفت اقتصادی ما در سازش با امریکاست، افزود: آیا برای پیروزی در جنگ اقتصادی باید با امریکا سازش کنیم؟ این یک جواب ایدئولوژیک و اعتقادی دارد اما طرف ما کسانی هستند که می‌گویند شکممان گرسنه است ولی برج و میلیاردها سرمایه دارند.

سردار نقدی با بیان اینکه ما جوان ترین کشور دنیا با تعداد زیادی بیکار هستیم، افزود: ایران از نظر دانش و فناوری بالاترین شتاب علمی جهان را دارد و یک کشور استثنایی است.

وی ادامه داد: اینکه در حوزه سرمایه می‌گویند کارخانه‌ها خوابیده چون سرمایه ندارند، یک دروغ بزرگ است چون ۹۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر دور تا دور کشورمان سرباز بگذارند و تحریممان کنند، ما در داخل کشور برای رسیدن به اقتصاد پیشرو چیزی کم نداریم.
نقدی تصریح کرد: مشکل ما فرهنگ کار و تلاش و عدم خودباوری در عرصه اقتصاد و تولید و عدم مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح است.

وی گفت: دو دیدگاه در اقتصاد وجود دارد، یکی نظری که حل مشکلات را با نگاه به درون قابل حل می‌داند و دیگری تکیه و نگاه به خارج و قدرتهای استکباری دارد و این همان دیدگاه اقتصاد شیخ نشین هاست. دیدگاهی که می‌گوید با قدرتهای غربی ارتباط برقرار می‌کنیم به بهای از دست دادن ارزش ها. نفت و گاز را خام می‌فروشیم و کالاهای لوکس غربی را می‌خریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: لازمه این دیدگاه این است که با قدرتهای ثروتمند خوب باشیم تا نفت و گازمان را بخرند. غرب دنبال برقراری این دیدگاه است و اوباما برای همین در عید نوروز پیام می‌دهد که طنز تاریخ است.

نقدی ادامه داد: دیدگاه دیگر می‌گوید ما باید خودمان قدرت اقتصادی و مولد باشیم زیرا مخازن نفت و گاز عمر مشخصی دارند و بعد از آن هم باید بتوانیم اقتصاد خود را اداره کنیم.

وی گفت: اوباما در پیامش می‌گوید بیایید با ما رفاقت کنید تا ضعتان بهتر شود و دیدید که چند روز قبل هم هواپیمای ایرباس را به ایران آوردند تا ما با آن عکس یادگاری بگیریم اما از آن طرف که قرار است ۱۵۰ میلیارد از پولهای بلوکه شده آزاد شود، این رقم به ۶ میلیارد می‌رسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رییس جمهور می‌گوید می‌خواهد سرمایه و فناوری خارجی وارد کند. این راه و روش دارد. طبیعی است که سرمایه جایی می‌رود که سود بیشتری باشد، سرمایه سراغ شعار و موضوعات سیاسی نمی‌رود.

نقدی افزود: ما نباید دائم حرص بزنیم که وارد بازار تجارت جهانی بشویم و عاقبت هم راهمان ندهند.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی قاچاق کالا گرفته شود، گفت: چه کسی اراده مبارزه با قاچاق کالا را دارد؟ قاچاق با تریلی و کشتی وارد می‌شود و اغلب پوشش قانونی و اداری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر این مسایل حل و مدیریت شود، سرمایه وارد بخش تولید خواهد شد.

سردار نقدی ادامه داد: ما حرص می زنیم که رابطه‌مان با غرب را درست کنیم تا سرمایه های غربی بیاید. اما بیاید که چه کند؟
وی افزود: ما بیش از ۱۵ هزار کارخانه و واحد تولیدی داریم که یا تعطیل هستند و یا در شرف تعطیلی‌اند. حالا این سرمایه غربی می‌خواهد بیاید چه کارخانه دیگری برای ما بزند؟
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در سال گذشته میلادی ۲ فرصت بسیار خوب داشتیم که یکی درگیری روسیه و اروپا بود که می‌توانستیم بازار روسیه را قبضه کنیم تا دیگر چند تن مواد غذایی را در داخل از بین نبریم.

نقدی افزود: مسئولان ما بجای این کار مصاحبه کردند و گفتند حالا که روسیه گاز اروپا را تحریم کرده حاضریم گاز بدهیم. یعنی بجای اینکه بازار روسیه را برای محصولات غذایی بگیریم، دنبال خام فروشی گاز به اروپا بودیم و و یا زمانی که ترکیه جنگنده روس را زد و روسها ترکیه را تحریم کردند، بجای ورود به بازار روسیه به فکر خرید ایرباس بودیم و به ترکیه راه دادیم تا کالایی که نمی‌توانست به روسیه بفرستد از طریق ما به آنجا ببرد که روسها گفتند در صورت ادامه این کار، شما را هم تحریم می‌کنیم.
وی گفت: فقط بلدیم برویم دفتر آقا و حکم حکومتی بگیریم برای رد صلاحیت شدگان و فاسدانی که نتوانستند به انتخابات راه بیابند، یک بارهم برای راه انداختن اقتصاد حکم حکومتی بگیرید.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه با آمدن غربی‌ها وضع اقتصاد بدتر خواهد شد، گفت: سرمایه‌گذار کاری به اخم احمدی نژاد و لبخند فعلی ندارد بلکه دنبال سود است، اگر تولیدمان سودآور شود، سرمایه سرازیر خواهد شد و کاری هم به تنش با امریکا ندارد.

نقدی به تاکید بر اهمیت شبکه سازی در حوزه تولید اظهار داشت: بازار ما فقط کار واردات را بلد است نه صادرات. کدام کشور با واردات فناوری، صنعتی شده؟ کشور باید در این حوزه روی پای خود بایستد.
وی ادامه داد: متاسفانه فردی می‌گوید ما فقط در قرمه سبزی و آبگوشت بزباش خودکفایی داریم و اعتقادش این است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امریکایی‌ها می‌خواهند مک دونالد بیاورند نه مک دانل. آقایان با پژو قرارداد بستن که که خط تولیدش تا ۲۰۱۷ در این راه بیفتد و پژو مدل ۲۰۱۲ را تولید کند. این یعنی زمانی آن را به ما می‌دهند که دیگر مدلش قدیمی شده و ارزشی ندارد.

وی گفت: تفاوت فناوری داخلی و وارداتی این است که مثلا اگر بخواهیم، می‌توانیم ماهواره را در هر مداری قرار دهیم چون دانش آن برای خودمان است ولی اگر بخواهیم گلگیر یک پراید را عوض کنیم، باید آن را بفرستیم تا خودشان آن را تست آیرودینامیک کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: با پول ۲ فروند از ۱۲ فروند ایرباس ۳۸۰ می‌توان در ایران خط تولید هواپیمای ۱۰۰نفره راه انداخت. بهترین و اقتصادی‌ترین هواپیما در کشور، هواپیمای ۱۰۰نفره بوده و این نیاز کشور است و در ازای آن، ده ها شغل هم در کشور ایجاد می‌شود.
نقدی ادامه داد: حالا ما با این پول توانستیم هواپیمایی بخریم که فقط در فرودگاه امام(ره) می تواند بنشیند و از آنجا مستقیم به امریکا برود و دیگر مرفهین برای سفر به امریکا و کانادا، به امارات و جاهای دیگر نروند برای سوخت‌گیری معطل نشوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما در صنعت دفاعی در تراز ابرقدرتها با تنوع محصولات زیاد هستیم که همه آنها را خودمان می‌سازیم. ما امروز سلاح و موشک می‌سازیم درحالیکه تا سال ۸۰ توان ساخت یک رادار را هم نداشتیم اما امروز ۳۵ مدل رادار می‌سازیم. اینها بدلیل مدیریت صحیح و تلاش در شرایط تحریم بوده و زیر نطر حضرت آقا انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به روابط ایران و آمریکا در پیش از انقلاب و پیشرفت های کشور در سالهای اخیر علی رفم دشمنی با آمریکا گفت: این حرف که رابطه با امریکا وضعمان را بهتر می‌کند دروغ است.
نقدی ادامه داد: همه ذهنیت ما باید به سمت مسایل اقتصادی برود و سوالهای اصلی‌مان باید اقتصادی باشد. اگر افرادی را به مجلس بفرستیم که دنبال اقتصاد وارداتی شیخ نشینی باشند، بیچاره می‌شویم.
وی با بیان اینکه امروز بسیج در حال گفتمان سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی است، افزود: در گذشته جلسات کارشناسی گذاشتیم و طرح هایی را به دولت قبل ارایه کردیم که گفتند خوب است اما اقدامی نکردند. در دولت جدید هم نامه‌نگاری کرده و تاکید داشتیم که با استفاده از ظرفیت مردم مشکلات اقتصادی حل می‌شود، حتی آقا هم تذکر دادند ولی اقدامی صورت نگرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به دولت اعلام کردیم که اگر دنبال فتح المبین اقتصادی هستید، ما حاضریم کمک کنیم اما آنها به ظرفیت عظیم مردمی و بسیج باور ندارند چون پیمانکار و پورسانت شیرین است.

سردار نقدی همچنین درخصوص بودجه اقدامات سازندگی بسیج اظهار داشت: مجلس باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشد چراکه دولت پولی برای این منظور نمی‌دهد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا