پرویز داوودی:

۲/۵ سال انتقاد از دولت قبل کافی نیست،کی کارتان را شروع می‌کنید؟

بصیر، پرویز داوودی در گفت‌وگو با نسیم افزود: دولتمردان دو سال و نیم است مرتبا به دولت گذشته فحش می‌دهند و همه تقصیرها را به گردن آنها می‌اندازند، سپس همه فعالان اقتصادی را به برجام امیدوار کرده و دست به عصا نگه داشتند، من از آنها سوال می‌کنم از کی می‌خواهید کار را شروع کنید؟!

استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با انتقاد از افزایش ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی در دولت یازدهم بیان کرد: دولت از یک طرف ۹۰۰ هزار میلیارد نقدینگی در جامعه ایجاد کرد و از طرف دیگر آن را محصور کرده تا هیچ نقشی در تولید و خدمات نداشته باشد، بنابراین ۸۰ درصد واحدهای تولید تعطیل و نیمه تعطیل شده و جوانان کشور مرتب بیکار می‌شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور سابق به ضعف دولت یازدهم در دیپلماسی انرژی اشاره و بیان کرد: قیمت نفت ۸۰ دلاری در دولت یازدهم به ۲۰ دلار رسید، در سال ۲۰۰۶ که اقتصاد جهانی دچار رکود بود ما به طور متوسط نفت را ۸۰ دلار می‌فروختیم. سوال من از دولتمردان این است که حاصل بهتر شدن تعاملات بین‌المللی در دو سال و نیم اخیر نفت ۲۰ دلاری است؟

داوودی خاطرنشان کرد: دولت نتایج ملموسی در اقتصاد برای ارائه به مردم ندارد و متاسفانه در دو سال و نیم گذشته هیچ ثمره ملموسی برای مردم به‌جا نگذاشته است، دولتمردان کمتر از یک سال دیگر فرصت دارند زیرا بعد از آن وارد حال و هوای انتخاباتی برای سال ۹۶ خواهیم شد.

داوودی با انتقاد از شاخص‌های اقتصادی دولت یازدهم گفت: متوسط رشد تولید در دو سال اول این دولت ۰/۵۵ درصد بود در حالی که در دو سال اول دولت نهم ۶/۲ درصد رشد تولید داشتیم. متوسط تورم دو سال اول دولت یازدهم ۲۳/۲ درصد بوده ولی در دو سال اول دولت نهم متوسط تورم ۱۶/۲ بوده با این آمار باید به دولتمردانی که مدام دست به تخریب دولت قبل می‌زنند گفت که شما چه عملکرد اقتصادی در دولت یازدهم داشته‌اید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا