راهبردهای انتخاباتی از دیدگاه مقام معظم رهبری؛

از «انتخابات شایسته‌» تا «اعتماد به لیست قابل اعتماد»

بصیر، تنها یک روز تا ۲ انتخابات مهم مجلس خبرگان و شورای اسلامی باقی‌ مانده است و با فرا رسیدن زمان پایان تبلیغات، مردم کشور در حال جمع‌بندی وعده‌ها و برنامه‌های کاندیداها برا انتخاب نامزد موردنظر و اصلح خود هستند.

مردم کشور در این راستا و در راه شناخت کاندیداهای موردنظر خود، به شیوه‌های مختلف متوسل می‌شوند که مهم‌ترین آن توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص معیارهای یک کاندیدای خوب، اصلح و شایسته برای حوزه انتخابی خود است.

بر اساس این یادداشت، با مروری بر سخنان مقام معظم رهبری در سال ۹۴، به بیان مهم‌ترین راهبردهای انتخاباتی برای برگزاری یک رقابت سالم و بدون حاشیه می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۴، در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است، تبیین اهمیت جایگاه نظام مردم سالاری دینی، تبیین نقش و جایگاه انتخابات، جایگاه دو مجلس و دعوت برای حضور در انتخابات، دعوت از تمامی مخالفان برای حضور حداکثری و تبیین دستاوردهای افزایش مشارکت در انتخابات که موجب رمز ماندگاری نظام، افزایش عزت ملی، مشروعیت، خفظ و افزایش امنیت ملی ، کارآمدی نظام و اقتدار مسئولان از مهم‌ترین راهبردهای مشارکت حداکثری است.

رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات امن نیز قابل استناد و توجه است، تبیین اهمیت حفظ امنیت و آرامش انتخابات، تبیین خطر دو قطبی شدن انتخابات، پرهیز از هم‌صدایی با دشمن و زیر سوال بردن سلامت انتخابات و هوشیاری از اقدام‌های دشمن برای ناامن و بی‌اعتبار کردن انتخابات مانند حمله به شورای نگهبان، غیرقانونی خواندن انتخابات و غیره از مهم‌ترین راهبردهای این بخش است.

مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری انتخابات سالم نیز به تبیین ضرورت حفظ سلامت انتخابات، تاکید بر عدم تضعیف نهادهای قانونی و پرهیز از تشویش اذهان عمومی، درگیری زبانی و وعده‌های غیرعملی و غیرقانونی و برخورد صادقانه با مردم اشاره می‌کنند.

رهبری همچنین با اشاره به انتخابات قانونی به رعایت مر قانون تاکید می‌کنند و انتخابات را به مثابه عرصه رقابت می‌دانند و با اشاره به ضرورت بصیرت رای‌دهندگان و انتخاب اصلح از سوی مردم، کاندیدای اصلح را دارای ویژگی‌های چون کسی می‌داند که خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهد، فانی در خدمات، مصالح و منافع عمومی مردم باشد، کشور را به دشمن نفروشد و شاخصه‌های انقلابی‌گری داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبری که باید به آن توجه ویژه کرد اعتماد به لیست قابل اعتماد و پرهیز از رفیق‌بازی و جناح‌بازی است.

بر اساس این یادداشت تمامی این توصیه‌های مقام معظم رهبری می‌تواند مانع از ورود نفوذی‌ها به مجلس و دستیابی به راهبرد اصلی دشمن یعنی نفوذ به منظور براندازی با استفاده از انتخابات شود و چشم طمع آمریکایی‌ها به انتخابات کور شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا