حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:

حضور محیر العقول و دشمن‌شکن مردم در انتخابات نشانه حیات، شعور و آگاهی ملت است

بصیر،حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی امروز جمعه تهران با بیان اینکه تقوا تنها راه نجات انسان است و مأموریت ما بندگی برای خداست به خلق حماسه‌ای دیگر از سوی مردم در روز انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: ما امروز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم که مردم بصیر ما برای حفاظت از انقلاب همچنان با شور و شعور در صحنه حاضر هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی یکی از مظاهر این حضور برای حفاظت از انقلاب را، حضور پررنگ در انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: بنده پیش از آنکه به نماز جمعه بیایم با سخنگوی شورای نگهبان و وزیر کشور صحبت کردم و هر دو گفتند که از اول صبح در سراسر کشور صف‌های رأی دایر بوده است.

امام جمعه موقت تهران این مسئله را نشانه پیروزی انقلاب دانست و تصریح کرد: مردم همچنان با شور و هیجان برای خلق حماسه و حفظ انقلاب خود در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به دو پایه نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت یادآور شد: بقای جمهوریت با حضور مردم در صحنه تضمین می‌شود و پایه دوم نظام که اسلامیت است بستگی به ولایت دارد که نیابت امام عصر (عج) را بر عهده دارد و رصد می‌کنند و دیده‌بان امینی هستند و هر جا که انحرافی ببینند تذکر داده، نهیب می‌زنند، هشدار می‌دهند و مردم را آگاه می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: این حضور نشانه این است که جمهوریت هر چه پررنگ‌تر باشد پابرجا و نهادینه‌تر است و حضور همه‌جانبه روح انقلاب، جان جامعه ما، مقام معظم رهبری، با دیده‌بانی دقیق و تشخیص مواضع خطر و هشدارهای به موقع معظم‌له نشانه استحکام دینی انقلاب است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه این دو مسئله از نعمت‌های بی‌بدیلی است که منحصراً در کشور این دو جهت وجود دارد، افزود: خیلی از کشورها جمهوریت وجود دارد اما یک جمهوریت مصنوعی بوده و مردم به طور طبیعی در سرنوشت خود دخیل نیستند و حزب‌ها برنده و بازنده هستند اما در کشور ما در این حضور حماسی کسی که برنده است، خود ملت هستند.

وی خاطرنشان کرد: صرفنظر از نتیجه، حضور محیرالعقول دشمن‌شکن مردم نشانه حیات، شعور و آگاهی یک ملت است و از این جهت این جشن پیروزی که بعد از جشن ۲۲ بهمن به فضل خدا پیش آمده، نشانه نصرت الهی و عنایت حضرت بقیةالله (عج) است که باید برای آن سجده شکر به جا آورد.

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: توصیه من این است کسانی که تاکنون سر صندوق‌های رأی نرفته‌اند در کار خیر شتاب کنند و نباید جا ماند و آخر کار حرکت کرد، گاهی مانع پیش می‌آید ما از یک ساعت دیگر هم خبر نداریم و انتخابات یک تکلیف و یک حق است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت به معنای حکومت دینی است و در روز قیامت از ولایت سؤال می‌شود، تصریح کرد: این حکومت را شما مردم به وجود آوردید، امام پیشوای ما بود و امروز مقام معظم رهبری پیشگام امام هستند اما کسی که بار بر روی دوش آنهاست مردم هستند که حضور مردم این حکومت را قوام داده است در حالی که ولایت امیرالمؤمنین (ع) چون مردم در کنارشان نبودند، محقق نشد.

وی با اشاره به تشویق قرآن به تشکیل حکومت سالم، ادامه داد: این به دوش مردم است و امام نیز فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

حجت‌الاسلام صدیقی در تشریح نکته سوم به برنامه‌های دشمن برای نفوذ پرداخت و اظهار داشت: دشمن در این برهه متوجه شد که روش‌ها و تاکتیک‌های قبلی مبنی بر دلسرد و بدبین کردن مردم بی‌فایده است؛ آنها در انتخابات قبلی مدام می‌گفتند که حضور مردم اثری ندارد و نمایندگان و خبرگان از پیش تعیین شده هستند و واژه تقلب را که در فتنه به زبان آوردند، شیطنتی بود که دشمن در همه انتخابات آن را می‌گفت.

خطیب موقت تهران تأکید کرد: همیشه صندوق‌ها در اختیار دولتی بود که رقیب آن دولت از صندوق‌ها بیرون می‌آمد و در سه، چهار دوره‌ای که ما در عمر خود دیده‌ایم، رقیب‌ها خودشان متصدی صندوق‌ها نبودند بلکه آنها که باید واگذار کنند، سر صندوق‌ها نشسته بودند و کسانی که باید رأی بیاورند متصدی و برگزارکننده انتخابات نبودند بنابراین دیگر حنای دشمن رنگی ندارد.

وی ادامه داد: اکنون و بعد از مسئله توافق و برجام، تمام تمرکز دشمن بر روی نفوذ است و بنا دارند در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نفوذ داشته باشند و از طریق نفوذ در کشور ما دخالت و سرنوشت کشور ما را عوض کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری نایب امام زمان (عج) و مرجع بزرگمان، مانند موریانه نظام را از درون تهی کنند که در این راستا باید به چند نکته توجه داشت.

حجت‌الاسلام صدیقی در همین زمینه تصریح کرد: یکی مسئله خلق واژه‌ها یا سوءاستفاده از واژه‌هاست؛ از همان دوره‌های اول انقلاب این مسئله میانه‌روها و تندروها یا افراطی‌ها از چیزهایی بود که برای سرکوب کردن مردم انقلابی گفته می‌شد و در رأس تندروها، امام را تندرو می‌دانستند و آنهایی که در برابر دشمن تسلیم بوده و حساسیت و غیرت لازم را ندارند، میانه‌رو یا معتدل اسم‌گذاری می‌کردند.

خطیب موقت تهران با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مسئله را تبیین کردند، ادامه داد: اسلام دین وسط است، باید اطرافیان به شما نگاه کنند و الگو بگیرند و شما باید تمدن درست بشری را رقم بزنید و اخلاق و توحید و خدا و معادباوری را همراه تمدن خود به جهان به عنوان ارمغان ارائه کنید لذا جاده دو طرف دارد، هر کس از راه خارج شود دیگر در راه نیست اما کسی که حد وسط دارد یعنی با حق بودن و در صراط مستقیم بودن را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه مقابل مسئله با حق بودن، کندرو مطرح نیست بلکه در مقابل آن منحرف مطرح است، افزود: هر کس از جاده دین خارج شود و حکومت سکولار را بر حکومت دینی ترجیح داد منحرف است.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: اگر کسی در خط نباشد چه تند برود و چه کند، منحرف است؛ حد وسط دینداری، متشرع بودن، ولایتمداری و خروج از آن مایه انحراف است و این یکی از مسائل بسیار مهم است که باید همیشه در ذهنمان باشد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئله نفوذ به انحاء مختلف فرض دارد، گفت: یک فرض آن این است که دشمن جاسوس و ستون پنجم می‌فرستد و در کنار رؤسای ما افرادی را مرموز می‌گذارد و آنها خبر ندارند که این مأمور اجنبی است و اخبار و اطلاعات اینجا را به بیگانه می‌دهد و آنها مرتب در گوش این مسئول می‌خواند و فکر او را عوض و او را از مردم و انقلاب جدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام  از اول مبتلا به خطر منافقین و نفوذی‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: نوع دوم از نفوذ این است که این مسئول حقوق‌بگیر دولت بیگانه نیست اما تربیت شده دولت بیگانه است، رؤسای جمهور و پادشاهان کشورهای منطقه نوعاً تحصیل کردگان انگلیس، فرانسه و آمریکا هستند و آنها دانشگاه‌های مخصوصی برای ساختن رئیس جمهور دارند که از اول فکر افراد را سکولار بار می‌آورند و در کشور ما هم افرادی هستند که در غرب تحصیل کرده‌اند و آنها نیز نشان کرده و فکر این افراد را تغییر دادند.

حجت‌الاسلام صدیقی با تأکید بر اینکه این خطر خطرناک‌تر از نفوذ اولی است به تشریح نوع سوم نفوذ پرداخت و گفت: خطر سوم نفوذ این است که اساساً مردم انقلاب کرده را استحاله می‌کنند، ما که علیه استکبار مبارزه کرده و دشمن خود را شناخته بودیم، قرآن به ما هشدار می‌دهد که از سنگرها بیرون نیایید و همیشه در جبهه باشید چرا که دشمن دست از سر شما برنداشته و قصد نابودی شما را دارد و با تغییر تدریجی افکار و باورها دشمن این گونه القا می‌کند که در گذشته انگلیس با ما دشمن بود.

خطیب موقت تهران ضمن تشکر از برنامه‌‌های صدا و سیما، شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروهای امنیتی و انتظامی و دست‌اندرکاران انتخابات و مردم، یادآور شد: هم وزیر کشور و هم سخنگوی شورای نگهبان تأکید داشتند که در سراسر کشور امنیت است و در هیچ جا آب از آب تکان نمی‌خورد و این مسئله برای ما نعمتی فوق‌العاده و بی‌بدیل است. در حالی که وضع سوریه، یمن و ترکیه را می‌بینیم؛ اینجا خیمه امام زمان و کشتی نجات اهل بیت است.

وی ادامه داد: اگر انسان فکر کند که انگلیس یا آمریکا عوض شده و برخی بخواهند باور مردم را به این دشمنان کمر بسته خوش‌بین کنند که خیانتشان تا به امروز از لحاظ ترور، تحریم و بدعهدی کم نشده است، نفوذ محسوب می‌شود و از آن بدتر این است که ما را بی‌تفاوت کنند و دنیا به این نتیجه برسد که مردم ایران، مردم انقلابی ۵۷ و دوران دفاع مقدس نیستند و باورهایشان ضعیف شده اما امروز دنبال رفاه و رقابت مادی و دعوا بر روی کرسی‌هاست و حساسیتی به دین و انقلاب خود ندارند از این رو این مسئله از نوع نفوذ‌های خطرناک است.

حجت‌الاسلام صدیقی تأکید کرد: مردم ما تا امروز بر سر قول و بیعتی که با امام و مقام معظم رهبری و خون شهدا بسته‌اند با عهدی معامله نکرده‌اند و تا هستند با هیچ دشمنی کنار نخواهند آمد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسی که در پست خبرگان، نمایندگی، ریاست جمهوری، وزارت و ریاست یک قوه قرار دارد خودخواه و افسون‌طلب باشد و بار خود و فرزندانش را ببندد و مردم را فراموش کند و یک انقلاب بی‌بدیل را به انحراف بکشاند یا نفرین امیرالمؤمنین است یا اخبار امیرالمؤمنین و ایشان خبر می‌دهند که تا قیامت چنین فردی ملعون است.

وی با اشاره به حدیث دیگری از امام علی (ع) در خصوص انتخاب یک فرد خائن، تأکید کرد: نباید گفت شورای نگهبان انتخاب کرده، آنها در چارچوب قانون بو‌ده‌اند و از زوایا اطلاع ندارند این بصیرت مردم بود که آتش فتنه را جمع کرد و گرنه کسانی که از دست شورای نگهبان رد شده بودند در مجلس ششم حرف‌های بیگانگان را زدند و برخی از آنها در خارج از کشور پیش اربابان خود هستند، بنی‌صدر به دست همین مردم انتخاب شد ولی توجه نداشتیم لذا اگر نمی‌شناسیم مجوز نمی‌شود که رأی ندهیم اما باید از افراد آگاه سؤال کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان افزود: ما باید به افراد متدین، شجاع که فریب آمریکا را نخورند و دل با پابرهنگان داشته باشند و غم این جوانان بیکار و جوانانی که به انحراف کشیده می‌شوند را بخورند، رأی بدهیم، کسانی که اشرافیت را حاکم نکنند و دلسوز مردم شهید داده که هنوز هم فرزندانشان از حرم دفاع می‌کنند باشند و مانند امام فرهنگ غرب‌گرایی را تحقیر و فرهنگ شهادت را پررنگ کند.

همچنین در خطبه اول با اشاره به لزوم تربیت نفس اظهار داشت: انسان مکلف است خود را از نظر اخلاقی رها نکند و دائم حواسش به خودش باشد.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: لشکر شیطان از هر سو نیت و دل ما را هدف گرفته و آتش توپخانه خود را روشن و انسان‌ها را احاطه کرده است و از این رو قدرت، کرسی، مال، پول و نفس برای انسان معبود و خدا می‌شود و ما باید هر روز برای مراقبه از خود برنامه داشته باشیم.

فارس

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا