پیام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دولت؛

مردم به سیاسی کاری‌های دولت “نه” گفتند/ آیا دولت باز هم به اقتصاد مردم بی توجهی می‌کند؟

بصیر، مقایسه آمار مشارکت در دوره های مختلف مجلس خبرگان نشان می‌دهد که بیشترین مشارکت وجود داشته و در این میان آمارهای اولیه و پیش بینی ها و برخی از آمار غیر رسمی حاکی از این است که لیست جامعه مدرسین در کشور پیروز قاطع بوده است.
برای اولین بار دولت نتوانسته مردم را برای رای دادن به لیست همسو با خود همراه کند بطوری که آمارهای اولیه نشان می‌دهد اعتدال در اقلیت قرار گرفته است.
پیام روشن مردم در انتخابات توجه به معیشت واقتصاد بوده است بطوری که آمار ها نشان می دهد عدم اقبال مردم به دولت نشان دهنده ناکارمدی دولت در حوزه اقتصادی بوده است که بطور طبیعی اکثریت منتخبین مردم از این پس این موضوع را دنبال خواهند کرد.

پیام عدم اقبال مردم به لیست دولت، علاوه بر ریزش شدید پایگاه اجتماعی دولت، نشان از دولت مستعجل خواهد بود. این مهم سرآغازی برای عبور اصلاح طلبان از روحانی هم می باشد.

آمارهای اولیه نشان می‌دهد اصولگرایان تعداد کرسی‌های بیشتری را به خود اختصاص داده اند و با توجه به شعار محوری اصولگرایان مبنی بر توجه به اقتصاد و خارج شدن از رکود آقای رییس جمهور برای بقای خود در پاستور چاره‌ای جز توجه به معیشت و اقتصاد مردم در یک سال و نیم باقیمانده نخواهد داشت.

نتایج اولیه نشان می‌دهد مانور سیاسی دولت در رفت وآمدهای پرتعداد کمپانی های خارجی به کشور پس از برجام و در آستانه انتخابات نتوانسته طبقه متوسط و ضعیف جامعه را مورد توجه قرار دهد.

در حوزه گفتمانی هم آمارهای اولیه نشان می‌دهد گفتمان قالب در کشور همچنان اصولگرایی است و اصلاح طلبان و اعتدالیون در رده‌های بعدی قرار دارند.

با توجه به اینکه شواهد حاکی از اکثریت اصولگرایان در مجلس دهم است بیانگر این است که مردم پیام روشنی را در تعامل با غرب انتخاب کرده‌اند.

نتایج اولیه و غیر رسمی انتخابات مجلس شورای اسلامی حاوی پیام های مهمی است؛ اما یکی از مهمترین پیام های آن، اقبال بسیار پایین مردم به حامیان دولت می باشد. بررسی های اولیه نشان می دهد که اقبال مردم به لیست دولت (۳٫۶ درصد تاکنون) حتی از مستقلین هم کمتر بوده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا