بی‌خانمانان انگلیس هر ۵ سال دو برابر می‌شوند

بصیر،آمار و ارقام جدید منتشر شده توسط دولت انگلیس نشان می‌دهد تعداد مردم بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌های این کشور طی سال گذشته یک سوم افزایش یافته است و این در حالی است که این آمار طی پنج سال گذشته خبر از دو برابر شدن تعداد بی‌خانمانان در انگلیس می‌دهد.

بر اساس گزارش “آرتی”، آمار و ارقام منتشر شده حاکی از این است که در سال ۲۰۱۵ و در یک شب معمولی پاییزی ۳۵۶۹ نفر در خیابان خوابیده بودند که این رقم در مقایسه با آمار ۲۷۴۴ نفر سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته است که این آمار بیشترین میزان طی ۵ سال گذشته بوده است.

در این رابطه روزنامه “گاردین” در شماره روز پنجشنبه خود در گزارشی با اشاره به اینکه شمار افراد بی‌خانمان تنها در انگلیس در طول یک سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، نوشت: گروه‌های مدنی و خیریه‌ها این روند افزایشی را “شرم آور” و “ننگین” خوانده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی منابع دولتی، شمار افراد بی‌خانمان در انگلیس در سال ۲۰۱۵ میلادی ۹۴۰ تن گزارش شد، که گفته می‌شود این میزان نسبت به سال پیش از آن ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تنها در منطقه “وستمینستر” لندن که میزبان وزارتخانه‌ها و از جمله دفتر نخست‌ وزیری و پارلمان است، ۲۶۵ بی‌خانمان و کارتن‌خواب حضور دارند.

“آرتی” در ادامه گزارش خود نوشت: فقط در لندن، ۴۳ درصد از افرادی که بی‌خانمان هستند انگلیسی، ۳۶ درصد از آنها از اروپا و اروپای شرقی و ۱۸ درصدشان رومانیایی‌تبار هستند. بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی، در حدود ۴۵ درصد از بودجه تخصیصی به طرح‌های مقابله با معضل بی‌خانمانی از سوی دولت کاهش یافته است.

در این رابطه یکی از مدیران وزارت جوامع و دولت‌های محلی انگلیس می‌گوید:دولت برای مقابله با این پدیده، ۱۳۹ میلیون پوند اعتبار در نظر گرفته است.

به رغم بهبود رشد اقتصادی و میزان اشتغال در انگلیس اما میزان فقر در خلال سال‌های اجرای ریاضت اقتصادی نخست وزیری “دیوید کامرون” همچنان ثابت مانده است.

کارمندشمال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا