تبلور فرهنگ سیاسی ایرانیان؛

پیروز نهایی انتخابات ایران

بصیر،در منطقه ای که در چهار سویش جنگ و بحران و تروریسم یکه تازی می کند، کشوری به نام ایران، در ساحل آرامش خود روزگار می گذراند. کشوری که مردمانش در یک روز سرنوشت ساز بر این امنیت و آرامش مهر تایید زدند و ایران را برای سالیان درازی بیمه کردند.

ایران را می توان کشور استثنایی در جهان نامید. جمهوری اسلامی ایران از زمان شکل گیریش تا به امروز، مورد هجمه و تنگ نظری دشمنان و رقبا بوده است. جنگ، تحریم، تهدید و ترور، امواج سهمگینی را به سوی ایران روانه ساخته اند ولی ایران اسلامی فرق داشت و به این بادها هیچگاه لرزه بر تنش نیفتاد. نفشه ها و طرح های مختلفی چیده شد تا مردم را از نظام جمهوری اسلامی دلسرد و جدا کنند، بازهم کار ساز نبود و مردم در بزنگاه های مختلف، همچون کوه، استوار پشت نظام ایستادند.

هفتم اسفند، مشت محکمی بود بر دهان کسانی که چوب تحریم و  تهدید را همچنان بر سر ایران نگه داشته اند. دشمنان ایران در چند دهه اخیر در تمامی میدان نظامی، سیاسی، بین المللی  و فرهنگی از مردم ایران شکست خورده اند. ولی باز هم این دشمنان طمعکار انتظار قهر ملت را از نظام می کشند، قهری که هیچگاه برآورده نشده و نخواهد شد. ایرانیان دیروز آمدند تا این پیام را به سران کاخ های بدخواه ایران برسانند، هیچ ایرانی باشرفی، کشورش را نمی فروشد و اگر از برخی از کمبودها و نقایص ناراضی باشد، خاک پاک ایران را سورمه چشمانش می کند و بر آن بوسه می زند.

چرا حضور حداکثری ایرانیان در پای صندوق های رای در این مقطع مهم بود؟ این سوالی است که فارغ از کشاکش های جناح های سیاسی داخل کشور باید به آن پاسخ داد. جریان ها و جناح های سیاسی بر اساس طبیعت رقابت در میدان انتخابات، با یکدیگر اختلافاتی دارند و به نقدهای صریح دست می زنند اما در سطح کلان پیروز نهایی انتخابات ۷ اسفند، مردمی بودند که با هر رنگ و مرامی، ثابت کردند، ثبات، امنیت، اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی، قابل معامله با هیچ چیزی نیست.

در سال های اخیر موج ناامنی و ترور منطقه را در نوردیده و اکثر کشورهای منطقه و حتی برخی از کشورهای دنیا، از تروریسم کور تکفیری بی نصیب نمانده اند. تروریست ها به کمک برخی از کشورهای غربی و منطقه توانستند بخش های وسیعی از خاک سوریه و عراق را به اشغال خود در آورند و حتی گروه تروریستی داعش، در این دو کشور اعلام خلافت کند. گروهی که آوازه اش جهانی شده و دهها هزار مزدور در آن حضور دارند. داعش دامنه نفوذش را به آسیای مرکزی و شمال آفریقا نیز کشانده است.

گروه های تروریستی در بدو فعالیت گسترده خود در عراق و سوریه، در کلیپ ها و اعلامیه های مختلفی ایران را تهدید به حملات تروریستی می کردند و حتی تا ۴۰ کیلومتری مرز کشور نیز پیشروی کردند. اما یک عامل مانع گستاخی های آنها شد و آن چیزی نبود جزء اقتدار بی مانند ایران که همچون سدی رسوخ ناپذیر جلوی آنها قد علم کرد. اقتداری که ثمره خون هزارن جان برکفان ایران است. اقتداری که خود را در مرزهای کشور محصور نکرده و در کل منطقه طنین انداز شده است.

در زیر لوای اقتدار، قدرت و امنیت ایران، مردم در ۷ اسفند بدون کوچکترین تهدیدی از سوی تروریست ها، محکم و باصلابت، در پای صندوق های رای حاضر شدند تا خون دوباره ای بر بدن کشور تزریق کنند. آرایی که پشتوانه اقتدار کشور قرار گرفت و ثابت کرد ایران، نمونه یکی از بهترین دموکراسی ها در جهان است. بر خلاف آنچه بنگاه های سخن پراکنی غربی تبلیغ می کردند، حضور مردم نشان داد، تمامی پروژها برای ناسلام نشان دادن روند انتخابات در ایران به شکست ختم شده است. اگر در سال ۸۸، دشمنان ایران به کمک مزدوران داخلی، توانست در نتیجه انتخابات تشکیک ایجاد کند، دو انتخابات بعدی نشان داد، مردم هیچ وقعی به این تلاش ها نمی نهند و نظام جمهوری اسلامی را امین خود می دانند.

در ایران اسلامی انتخاباتی برگزار شد که نه تنها چشم امید دشمنان را برای بی پشتوانه نشان دادن نظام جمهوری اسلامی، کور کرد بلکه روح رقابت را میان نامزدهای مختلف انتخابات دمید. رقابتی که به صورت نفس گیر در جریان بود و اتهاماتی نظیر یک سویه بودن انتخابات را زدود. اما در نهایت پیروز اصلی انتخابات، ورای رقابت ها، مردم ایران بودند. مردمی که برای آبادنی و پیشرفت کشور ایران اسلامی، اتحاد و انسجام خود را به رخ جهانیان کشاندند و جلوه ای از یک ملت بالنده و استوار را نشان دادند. ملتی که قدر نظام جمهوری اسلامی و اقتدار و قدرت ناشی از آن را می دانند.

نگاه آزاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا