تحلیل مهدی محمدی از نتایج انتخابات در تهران

بصیر، مهدی محمدی پس از اعلام نتایج اکثر صندوق‌های شمارش‌شده در تهران، در کانال تلگرام خود، در یادداشت کوتاهی نتایج این دور از انتخابات مجلس و خبرگان تهران را تحلیل کرده است:

انتخابات در حوزه انتخابیه تهران چندان وفق مراد اصولگرایان نیست. این را آخرین نتایج شمارش آرا می گوید. از دید من علت بیش از هر چیز این است که مردم تهران تصمیم گرفته اند فعلا به دولت حسن روحانی وقت بدهند. در ارزیابی عملکرد دولت، ساعت مردم تهران کندتر از ساعت اصولگرایان حرکت می کند؛ اتفاقی که در سراسر کشور ظاهرا معکوس بوده است.

با این حال چیزی وجود دارد به نام “اخلاق شکست” که اصولگرایان از آن عدول نخواهند کرد و از این جهت خاطر رقبا می تواند آسوده باشد.

از سوی دیگر، رای به آقایان جنتی و یزدی نشان می دهد پروژه هاشمی- بی بی سی شکست خورده است. بیرون ماندن حضرت آیت الله مصباح یزدی از فهرست منتخبان هم -اگرچه هنوز قطعی نیست- توضیح روشنی دارد و آن هم این است که برخی از آنها که به آقایان جنتی و یزدی رای دادند، به دلایلی به ایشان رای نداده اند. بنابراین، این مسئله ای درون اصولگرایی است و ارتباطی به غیر ندارد، گرچه به عقیده من خطای سهمگینی بوده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا