آمریکا درباره حضور نیروهای سپاه در سوریه چه می‌گوید؟!

بصیر،ادعاهای مختلف ضد ایرانی در یک هفته اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده و مقامات آمریکایی و رسانه‌های اسرائیلی به این ادعاها تاکید دارند.

رسانه‌های اسرائیلی درباره موضوعات مختلف در یکسال اخیر موارد مختلفی مطرح کردند که نمونه آن “موشک ۲۷ متری”، “استقرار نیروهای ویژه سپاه در شرق سوریه (استان دیرالزور)” و اخیرا هم “ادعای خروج نظامیان ایران از سوریه” مطرح شده است.

**بازخوانی ادعای آمریکا و اسرائیل

“جان کری”  وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا ضمن تاکید بر  “آتش بس”  صلح در سوریه عنوان داشت: سپاه پاسداران نیروهایش را از سوریه خارج کرد.

شبکه ۲ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد: ایران درحال خارج کردن تمامی ۲۵۰۰ نیروی خود از سوریه است. بیشتر نیروهای ایرانی پیشتر به کشورشان بازگشته اند. باقیمانده آنها نیز در مسیر بازگشت هستند. به ادعای این شبکه صهیونیستی، این تصمیم بوسیله مقامات ایرانی اتخاذ شده است.

نیروهای ایرانی که عضو واحدهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند، در دو سال گذشته در کنار نیروهای حامی “بشار اسد،” رئیس جمهور سوریه مبارزه کرده اند. به ادعای این شبکه، تاکنون حدود ۱۶۰ نفر از آنها — شامل ۶ افسر ارشد، ژنرال و سرهنگ — به شهادت رسیده اند و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده اند.

در این گزارش اطلاعاتی در خصوص علت خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه منتشر نشده است. بنابر اعلام این گزارش، ایران همچنان به تجهیز نیروهای حزب الله که از رژیم بشار اسد و نیروهای آن در مقابل معارضان سوری حمایت می کنند، ادامه می دهد. ایران همچنین هفته گذشته اعلام کرد به خانواده شهدای فلسطینی مبالغی تقدیم خواهد کرد. در این گزارش همچنین آمده است حدود ۷۰۰ مشاور نظامی ایرانی همچنان در سوریه باقی می مانند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره عنوان داشتند که کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوریه مستشاری است و هیچ حضور نظامی از سوی ایران در سوریه و عراق وجود ندارد.

سردار سرتیپ محمد اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی امنیتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آزادگان جهان کمک‌های مستشاری ما را دریافت می‌کنند و در مبارزه با تروریسم از آن استفاده خواهند کرد.

ایران نیرویی در سوریه نداشته که بخواهد امروز آن ها را از سوریه خارج کند و افرادی که در سوریه حضور دارند، یا نیروهای داوطلب مردمی هستند که به قصد دفاع از حرم رهسپار سوریه شده اند و یا کارشناسانی هستند که نقش هدایتگر و مستشار را در سوریه دارند و حضور به معنای حقیقی کلمه وجود ندارد.

**عملیات آزاد سازی استان “حلب” با کمک های مستشاری ایران در حال پیگیری است

لازم به یادآوری است که عملیات آزاد سازی استان “حلب” با کمک‌های مستشاری ایران در حال پیگیری بوده و مبارزه با تروریسم و ارائه کمک‌های آموزشی و مستشاری از اصول جمهوری اسلامی ایران برای نجات منطقه از خطر افراط گرایی است.

یک منبع آگاه در “لشکر فاطمیون” درباره  ادعای وزیرخارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کرده است، اظهار داشت: مستشاران نظامی ایرانی در حلب حضور دارند.

 وی ادامه داد: ادعای “جان کری” وزیر خارجه آمریکا در این زمینه صحت ندارد.

رسانه های وابسته به آمریکا و اسرائیل و مقامات کاخ سفید سعی دارند تا اینگونه مطرح کنند که آن ها در جنگ سوریه به پیروزی رسیدند و “تهران-دمشق-مسکو” در آوردگاه این کشور شکست خوردند و این ادعاها در این راستا مطرح شده است.

ایالات متحده آمریکا در برهه‌های مختلف جنگ‌های روانی‌ گسترده‌ای علیه نهادهای نظامی جمهوری اسلامی و به خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به راه انداخته که البته با توفیق همراه نبوده است.

افکارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا