انتخابات مجلس به احتمال قوی در تهران به مرحله دوم نمی‌کشد

بصیر،سیدشهاب‌الدین چاووشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن قدردانی از همه عوامل برگزاری انتخابات، مردم و داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: از کاندیداهای پیروزی که حرمت ایام فاطمیه را پاس داشته و از جشن پیروزی صرف‌نظر کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم با حضور پرشورشان پاسخ این حرمت‌ها را پیشاپیش در پای صندوق‌های رأی داده‌اند.

چاوشی با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، عزم و اراده مردم ایران را به دنیا نشان داد، خاطرنشان کرد: از مردم که با حضور گسترده و باشکوه خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند تشکر می‌کنم که ساعت‌ها در پای صندوق‌های رأی صف بستند و توانستند عزم و اراده ملی خود را به دنیا نشان دهند و شعارهای استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را با انتخاب نمایندگان جدید خود در خبرگان و مجلس پاس بدارند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه انتخابات ملی هفتم اسفندماه یکی از شاهکاری تاریخی دولت پس از برجام بود، خاطرنشان کرد: انتخابات نشان داد با عزم ملی و امید مردم، همه چیز قابل اصلاح خواهد بود.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری تصریح کرد: از پیام حکیمانه عالمانه مقام معظم رهبری که توصیه‌های مؤثر ایشان چراغ راه ملت و منتخبین ملت خواهد بود تشکر می‌کنیم و خداوند سبحان را به نعمت وجودشان شاکر و سپاسگزاریم.

چاووشی ادامه داد: خویشتنداری گروه های سیاسی و ظرفیت آنان پس از تجربه دموکراسی در ایران و بلوغ سیاسی مردم برای تحولات عظیم اجتماعی و سیاسی در جهت رساندن کشور به قله‌ها و اوج بسیار مهم تعیین‌کننده بود.

وی ادامه داد: ایران اسلامی امروز به نعمت رهبری شایسته و تدابیر مؤثر و کارآمدی توانایی‌های خود با تکیه بر کارآیی منتخبان عاقل خود به دور از تنش‌ها و جنجال‌ها و با ایجاد یکپارچگی، همدلی و همزبانی در میان دولت‌ها زمینه شکوفایی کشور را فراهم ساخته است.

وی با بیان اینکه دعوا میان مؤمنان بی‌معناست، خاطرنشان کرد: کسانی که درخود اهلیتی برای خدمت می‌بینند، امروز این بار سنگین از دوش آنها برداشته شده که باید خداوند بزرگ را شاکر باشند و از مردم تشکر و قدردانی کنند که آنان را از تحمل رنج و مشقت قانونگذاری معاف کردند.

وی ادامه داد: اما کسانی که بار سخت مسئولیت بر دوش آنها گذاشته شده است، باید به لطف خدا تکیه کنند و نعمت اعتماد مردم را پاس بدارند و فراموش نکنند که بیش از ۴ میلیون از مردم تهران برای مشروعیت دادن به حضور آنها در مرکز قانونگذاری کشور از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ نصف شب با تحمل سختی و مشقت با عشق به کشور و میهن خود رأی دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه یادآور شد: مردم شریف و صبور تهران برای تولد سیاسی نمایندگان جدید خود تلاش کردند و با انبوه حضور خویش در صف‌های طولانی حماسه آفریدند و دشمنان انقلاب اسلامی را از اختلاف و تشنج‌آفرینی مأیوس کردند.

چاوشی با بیان اینکه انتخابات در اوج شکوه و آرامش برگزار شد، تصریح کرد: این پیروزی بزرگ نشان داد که با همدلی و همزبانی گره‌های بزرگ گشوده می‌شود و باید بگوییم انتخابات هفتم اسفندماه برد-برد همه ملت ایران است.

معاون سیاسی استانداری تهران در ادامه یادآور شد: همه تلاش کردند و واقعاً برد-برد دولت جمهوری اسلامی هم در داخل جواب داد و علی‌رغم برخی بداخلاقی‌های سیاسی و هتاکی‌ها به دولت، مردم با صبوری تمام و آرامش کم‌نظیر آداب مدنیت و اخلاق را به جا آوردند و نام نیک خود را در تاریخ به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه خواسته‌های مردم تهران و ارتباط با مردم نباید از دید نمایندگان منتخب ملت مورد غفلت قرار بگیرد، تصریح کرد: استان پرجمعیت تهران جای کار بسیاری دارد.

چاوشی خاطرنشان کرد: استانداری به عنوان نماینده عالی حاکمیت درصدد است از نمایندگان جدید برای حل و فصل معضلات زیربنایی تهران دعوت و به کمک شورای شهر و شهرداری حساسیت‌ها و زمینه‌های کاری اولویت‌دار را به منتخبان جدید معرفی کند تا در فرصتی که برای زمان تشکیل مجلس دهم باقی‌مانده، با آگاهی کامل از مشکلات و نیازهای مردم به مجلس رهسپار شوند.

چاوشی از همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی درخواست کرد تا برای تحقق وحدت تلاش کنند و همه باید تلاش کنیم تا بتوانیم در جهت ارتقای میهن خود گام برداریم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه نتایج نهایی خبرگان صبح امروز از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم ۱۶ نفر منتخب نمایندگان مجلس خبرگان در تهران بتوانند در جهت صیانت از این جایگاه رفیع موفق بوده و خداوند عمر رهبر فرزانه انقلاب را مستدام بدارد.

چاووشی تصریح کرد: تا زمانی که آخرین صندوق شمارش نشده است، نمی‌توان قضاوتی داشت اما امیدواریم مجلسی برآمده از رأی ملت تشکیل شود و نمایندگان متخب مردم در جهت ارتقای کشور و پیشرفت آن گام بردارند.

ی با بیان اینکه مشارکت مردم در تهران و استان‌ها نسبت به دوره قبل بیشتر بود، گفت: انتخابات مجلس به احتمال قوی در شهر تهران به مرحله دوم نمی‌کشد.

افکارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا