نماینده آیت الله هاشمی شاهرودی در استان مازندران معرفی شد

بصیر،شنیده ها حاکی از آن است که طی روزهای آینده، حجت الاسلام والمسلمین بابایی به عنوان نماینده تام الاختیار آیت الله هاشمی شاهرودی در استان مازندران منصوب خواهد شد.

شایان ذکر است، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی که هم اکنون ریاست شورای حل اختلاف قوا را برعهده دارد و از مراجع و شخصیت های مؤثر نظام محسوب می شود بنا به درخواست مقلدان و دیگر مرتبطین خود به منظور ساماندهی و انسجام در فعالیت های دینی، علمی، فرهنگی و … در نظر دارند تا حجت الاسلام شیخ عبدالحسین بابایی را به نمایندگی خود در استان مازندران منصوب نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالحسین بابایی، متولد ۱۳۲۰ در شهرستان ساری است که بعد از تحصیل در حوزه علمیه نجف، از ابتدای دهه پنجاه به درخواست علما و مردم بابل در این شهر ساکن شده است.

فعالیت های انقلابی ایشان در طول سال های مبارزه با رژیم ستمشاهی بارها منجر به احضار و بازداشت وی توسط مأموران ساواک و شهربانی وقت گردید. گستردگی نقش حجت الاسلام بابایی در مناسبات سیاسی شهر بابل و جایگاه مشورتی و قرابت فکری ایشان با مرحوم آیت الله روحانی باعث شد که از وی به عنوان نفر دوم جریان مبارزه با طاغوت در سطح شهرستان بابل یاد شود.

حجت الاسلام بابایی بنیانگذار و نخستین مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران بود. وی که مدتی امامت جماعت مسجد جامع شهر بابل را برعهده داشت با توصیه مقام معظم رهبری نخستین نمازجمعه شهر بندرترکمن را اقامه کرد و در طول شش سال حضور مستمر در آن شهر و با توجه به روحیه معنوی و فرهنگی ایشان، بسیاری از برادران و خواهران اهل سنت جذب نمازجمعه و دیگر جلسات مذهبی و تفسیری حجت الاسلام بابایی گردیدند.

تأسیس حوزه علمیه در شهر بندرترکمن یکی از اقدامات ماندگار ایشان در تقویت تفکر ناب دینی در آن شهر محسوب می شود. امامت جمعه در شهرهای فیروزکوه، لاله آباد و امیرکلا از دیگر سوابق و فعالیت های مذهبی، سیاسی و اجتماعی حجت الاسلام بابایی است.

گلوگاه ما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا