افزایش گمانه زنی ها درباره احتمال برکناری مرد کهنه کار دستگاه دیپلماسی؛

دولت “دیپلمات انقلابی” وزارت خارجه را عزل می کند؟

بصیر، در حالی که از چندی پیش گمانه زنی هایی مبنی بر برکناری “حسین امیرعبداللهیان”، معاون عربی- افریقایی وزارت خارجه، به گوش می رسید، اکنون روزنامه لبنانی المستقبل مدعی شده است تهران تصمیم به برکناری وی از منصبش گرفته است.

 این روزنامه در ادامه نوشته است: از آنجا که امیرعبداللهیان از مسئولان ایرانی در پرونده های عربی خاورمیانه مانند پرونده عراق و سوریه محسوب می شود، تصمیم به برکناری وی می تواند اقدام مثبتی در تقویت روابط با اعراب محسوب شود.

طی روزهای گذشته “ایران هسته ای” نیز مدعی شده بود برخی اعضای لابی نایاک در حال فشار بر مقام های وزارت خارجه برای برکناری حسین امیرعبداللهیان از سمت معاونت این وزارتخانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، ادعای تصمیم به عزل دیپلمات انقلابی وزارت خارجه در حالی مطرح شده است که برخی کشورهای عربی منطقه از مواضع این دیپلمات کهنه کار اظهار گله مندی کرده و آن را در راستای سیاست های تنش زدایی (!) ندانسته بودند.

همچنین جهان نیوز نزدیکی به سردار قاسم سلیمانی را عامل دیگری بر شمرده بود که شنیده می شود در علل حدس زده شده برای تعویض احتمالی امیرعبداللهیان بی تاثیر نبوده است.

حال گذشت زمان صحت یا عدم صحت این ادعا را نشان داده و مشخص خواهد کرد آیا این دیپلمات انقلابی به کار خود ادامه می دهد و یا برخی کشورهای عرب منطقه از تعویض وی خشنود خواهند شد.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا