۳ فیلم با مجموع فروش ۱۴ میلیارد تومان در نوروز ۹۵ رکورد شکستند

بصیر،هر سال و با معرفی فیلم‌های نوروزی، تعداد زیادی از مخاطبان ترغیب می‌شوند در تعطیلات نوروز به سینما بروند و فیلم‌های جدید سینما را تماشا کنند. اوقات فراغت بیشتر و وضعیت نقدینگی مساعدتر در تعطیلات نوروز می‌تواند دلیل اصلی استقبال از سینما در نوروز باشد.
امسال نیز مثل سال‌های گذشته و نوروزهای قبل استقبال از سینما مطلوب و امیدوارکننده بوده است. البته چشم امید سینماداران واهالی سینما به ایام دیگر در طول سال نیز دوخته شده تا امسال فروش بهتر و پرشورتری در تمام ایام سال نسبت به سال‌های قبل نصیب سینما و در حافظه آن ثبت شود.
بامرورگزارش و آمار فروش روزانه و هفتگی نوروز ۹۵، می‌توان دریافت که سرعت استقبال و فروش فیلم‌های نوروزی امسال در مقایسه با استقبال و فروش اکران نوروزی سال گذشته بسیار بالاتر بوده و فیلم‌های بهار۹۵به مراتب توفیق بیشتری نسبت به آغاز سال ۹۴ داشته‌اند. پیش‌بینی می‌شود با بهار پرفروش،فصل سبزجدیدی از استقبال و فروش در سینمای ایران آغاز شود.
بر اساس تقسیم‌بندی،پردیس‌های کوروش، آزادی، ملت و زندگی سینماهای مدرن استان تهران محسوب می‌شوند.با وجود اینکه قیمت بلیط‌ها در سینماهای مدرن در روزهای شنبه،یکشنبه،دوشنبه وچهارشنبه ۸ هزار تومان و در روزهای پایانی هفته ده هزار تومان افزایش داشته، رشد فروش فیلم‌های سال ۹۵ نسبت به سال گذشته چندبرابری بوده است.
بنا بر این گزارش مجموع فروش اکران نوروزی سال گذشته تا سیزدهم فروردین ۹۴ از مرز سه‌میلیارد گذشت و۴ فیلم «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی،« استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی و «روباه» بهروز افخمی در مجموع سه میلیارد و ۳۱۲ میلیون تومان فروش کردند. لازم به‌ذکر است که تعداد فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۴،چهار اثر بود که نمایش آن‌ها از بیستم اسفند آغاز شد و اکران نوروزی سال ۹۵ به دلیل مصادف شدن با ایام فاطمیه از ۲۶اسفند اکران رسمی شد و با این تفاسیر تعداد روزهای نمایش فیلم‌های اکران نوروزی تا پایان تعطیلات عید سال ۹۴ نیز حدود یک هفته بیشتر از فیلم‌های امسال بوده است.
سال گذشته درایام تعطیلات عید، فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی در مدت دو هفته آغازین شروع اکران ۲۰۴میلیون فروخته بود که رکورد شکنی نسبت به سال‌های قبل محسوب می‌شد. این فیلم در طول یک ماه در تهران ۹۰۰ میلیون و در شهرستان ۵۰۰ میلیون و درمجموع ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فروش داشته است. در حالی‌که ۳فیلم اکران نوروزی امسال قبل از پایان دو هفته میلیاردی شدند و رکورد «ایران برگر» و اکران نوروز کل تاریخ سینمای ایران را شکستند.
فیلم‌های اکران نوروزی سال ۹۵ عبارتند از: 
«ابد ویک روز»ساخته سعید روستایی و برنده ۹سیمرغ جشنواره فیلم فجر،«بادیگارد»به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد ، «خشم و هیاهو»ساخته هومن سیدی برگزیده بهترین داوری و جایزه ویژه هیات داوران، «کفشهایم کو؟»به کارگردانی کیومرث پوراحمد و فیلم طنز « من سالوادور نیستم » که با حضور رضا عطاران در طول یک‌ماه اکران به فروش بالغ بر ۸ میلیارد دست یافت.
خوشبختانه مجموع فروش اکران نوروزی سال ۹۵با افزایش حدود ۴برابری نسبت به سال گذشته ،تا سیزدهم فروردین و با احتساب فروش فیلم «من سالوادور نیستم»که جزو فیلم های نوروزی محسوب می‌شود ،بیش از ۱۴میلیارد بوده که این مبلغ برای ۱۵روز فروش فیلم‌ها بوده است. استقبال خوب مردم از سینماها و کشیده شدن اکران فیلم‌ها به سانس فوق العاده و نیمه شب و تماشای فیلم روی زمین سالن سینما، از اتفاقات نادر در سینمای ماست که باید بابت آن شکرگزار بود چون با چرخش روان ومطلوب چرخه اقتصادی سینما، چرخ زندگی هزاران سینماگر می‌چرخد و هنر کشور از بستر بیماری برمی‎‌خیزد.

جویباران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا