ورود ممنوع/اینجا ساحل خصوصی پژوهشکده مالک اشتر است

بصیرنیوز به نقل از وب‌سایت کناری‌ها؛ ساعت۶بعد از ظهر است به قصد شنا و قدم زدن در ساحل سوار ماشین می شویم و جاده ی ساحلی را ارام ارام طی مسیر می کنیم به روی پل میلاد که می رسیم نسیمی خنک شروع به وزیدن می کند و افتابی که می رود تا در پهنه ی دریا پنهان شود منظره ای زیبایی را تداعی می کند؛همانطور که ارام ارام به سمت پارک لاله می رویم بر شلوغی جاده افزوده میشود واین شلوغی و ترافیک در مقابل پارک لاله به اوج خود میرسد.

به پلاک ماشین ها که دقت می کنی می بینی که از همه جای ایران آمده اند! اکنون باید برای ادامه مسیر تا بریدگی مسجد فاطمه الزهرا برویم چون طی مسیر مستقیم امکان پذیر نیست؛ پلاژ شهرداری را که رد می کنی به تابلوی باغ پرندگان می رسید جایی که چندین ماشین پارک شده و عده ای برای تماشای پرندگان مشغول تهیه بلیط هستند.

باغ زیبایی است ولی پرنده باید آزاد باشد؛ تماشای پرنده ی اسیر افسرده ام می کند؛چند صد متر که از باغ پرندگان دور می شوی به ساختمان در حال احداث وزارت دفاع میرسی؛ساختمان مالک اشتر؛ جایی خوبیست که ماشینت را در جایی پارک کنی و از ساحل تقریبا خلوت تر این قسمت از شهر استفاده کنی ، به داخل کوچه که می روی پشت ساختمان مالک اشتر فضای وسیعی برای پارک خودرو وجود دارد در جایی از این مکان پارک می کنم همانطور که مشغول قفل کردن درهای ماشین هستم جوانی از در پشتی ساختمان مالک اشتر همراه با بیسیمی در دست بسویم می اید!!!

 اقا لطفا این جا پارک نکن!
چرا؟
:نمی دونم به من دستور دادن نذارم افراد و ماشین ها اینجا تردد کنند
:اینجا که ساحل عمومی هستش ساختمان شما که دورتا دورش دیوار کشی شده و ربطی هم به این قسمت نداره
:نمی دونم اقا؛من سربازم لطفا اینجا پارک نکن
:مگر میشود !

دوباره سوار ماشین میشوم و ناگزیر میروم جایی دیگر ؛اما چگونه می شود که یک نهاد دولتی با احداث یک ساختمان مالک ساحل انجا هم شود!! ایا شهرداری در جریان هست که منطقه وسیعی از ساحل را این پژوهشکده در اختیار گرفته و اجازه تردد نمی دهد؟!! اصلا ایا این کار قانونی ست؟!!! و صدها سوال دیگر که ذهنم را اشفته می کند اما چاره ای نیست؛ کسی انگار برایش این چیزها مهم نیست؛بقول خودشان انقدر مسائل مهمتری در این شهر وجود دارد که تصرف بخشی از ساحل اصلا به چشم نمی اید؛شاید هم….بگذریم.

 از گشتن در ساحل منصرف می شوم وبه سوی کتابخانه مرکزی شهر میروم ؛ می خواهم کتابی در مورد زندگی مالک اشتر بیابم…..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا