هاآرتص: اسرائیل کشتن فلسطینی‌ها را یک ارزش می‌داند!

بصیر، «گیدئون لوی» که به انتشار مطالب انتقادی علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی معروف است در مطلب تازه خود در روزنامه هاآرتص به اعدام میدانی یک جوان مجروح فلسطینی اشاره کرده و نوشته که «اسرائیل در حال شکل دادن یک هویت ملی جدید است، قبل از آن هم مشکل‌دار بود اما این هویت جدید اصلاح‌ناپذیر است. این هویت غیرقابل بازگشت است و اسرائیل در حال تبدیل شدن به یک هیولا شده است.»

به گزارش فارس، «گیدئون لوی» در ادامه با اشاره به موضوع شلیک تیرخلاص به یک جوان مجروح فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی افزود: «کشتن یک جوان بی‌دفاع فلسطینی نشان از شکل‌گیری بیماری غیرقابل اصلاح دارد و این نشانه «سقوط فرهنگی» است.»

این روزنامه‌نگار تأکید کرد: «چه کسی می‌خواهد جلوی این سقوط را که در برابر دیدگان ما در حال رخ دادن است بگیرد؟ با سرعتی هراس‌انگیز، فضا، مردم و ارزش‌ها در حال تغییر هستند.

به گفته لوی امروز اسرائیلی‌ها کشتن اعراب را یک ارزش می‌دانند. این‌ها نسل بعدی اسرائیلی‌ها هستند و من شک دارم ملتی چنین فاسد را بتوان به راه راست و درست بازگرداند. ملتی که راهنمای اخلاقی‌اش و حتی شرمش را از دست داده هرگز دوباره آن‌ها را به دست نخواهد آورد.

لوی در ادامه آورده است، آن‌هایی که سرباز قاتل را قهرمان ملی می‌دانند، هنوز اکثریت نشده‌اند. اما آن‌هایی که فکر می‌کنند «عرب‌ها باید بمیرند»، آن‌هایی که معتقدند غیریهودی‌ها نباید اینجا اجازه زندگی داشته باشند، آن‌هایی که تصور می‌کنند ملت برگزیده هستند و آن‌هایی که اطمینان دارند که این ارض، ارض موعود است، آن‌هایی که فکر می‌کنند که فلسطینی‌ها هیچ حقی ندارند و آن‌هایی که مطمئن هستند که «نیروهای دفاعی اسرائیل» اخلاقی‌ترین ارتش جهان هستند، روز به روز دارند با سرعتی هراس‌آور قدرتمندتر و پرتعدادتر می‌شوند. هیچ کس هم جلوی آنها نمی‌ایستد.»

ادعاهای شرم‌آور ابومازن
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اما طی سخنانی در رام‌الله تأکید کرده که در صورت تحقق صلح، همه کشورهای عربی و اسلامی رژیم صهیونیستی را به رسمیت خواهند شناخت!

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، محمود عباس شنبه شب در دیدار با یک گروه دروزی از ساکنان اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، گفته که در متن طرح صلح عربی برشناسایی اسرائیل و عادی‌سازی روابط با آن تأکید شده است و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند بنابراین چه چیزی مانع تحقق فوری صلح است؟ منتظر چه چیزی هستیم، اینکه خون بیشتری ریخته شود؟

هشدار حماس
یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هم با اشاره به توافق آشتی با جنبش فتح تأکید کرد که برنامه سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین برای ما الزام‌آور نیست.به گزارش تسنیم، «خلیل الحیه» در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تأکید کرد که هیچ توافقی با فتح بدون تضمین حقوق کارکنان نوار غزه در کار نخواهد بود.وی گفت: «هر توافق آشتی که موضوع کارکنان، شراکت ملی، شورای قانونگذاری و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را حل نکند در معرض فروپاشی خواهد بود.»

الخلیل از دیدار آتی با جنبش فتح در دوحه برای تکمیل توافق و حل پاره‌ای از مسائل حل نشده اعم از موضوع کارکنان و دولت خبر داد و افزود که پاره‌ای توضیحات درباره شورای قانونگذاری نیز باقی مانده است.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا